Årets sjöräddare delas ut vid senare tillfälle

I och med att båtmässan Allt för sjön stängde tidigare i veckan, delades utmärkelsen Årets Sjöräddare inte​ ut i dag. Sjöräddningssällskapet kommer att dela ut utmärkelsen senare under våren istället. Var och när utmärkelsen delas ut bestäms och meddelas senare.

Taggar

Sjöräddningssällskapet är en ideell förening som räddar liv till sjöss, helt utan statligt stöd. Vi är 2 200 frivilliga sjöräddare längs den svenska kusten och i de största insjöarna, beredda att rycka ut i alla väder, under årets alla dagar. Vi arbetar även med att förebygga olyckor till sjöss samt att sprida information och kunskap om sjösäkerhet.

Niklas Jendeby

Presskontakt Kommunikationsledare Kommunikation och Insamling Presstelefon: 031-761 40 01
Emma Valham

Presskontakt Kommunikationsansvarig Kommunikation och insamling Presstelefon: 031-761 40 01

Sjöräddningssällskapet räddar liv till sjöss. Det har vi gjort i över hundra år. Vår verksamhet drivs helt ideellt, tack vare medlemsavgifter, gåvor och donationer. Vi är 2300 frivilliga sjöräddare på 73 räddningsstationer längs den svenska kusten och de största sjöarna, beredda att rycka ut i alla väder. Vi arbetar även med att förebygga sjöräddning samt att sprida kunskap om sjösäkerhet. Sjöräddningssällskapet medverkar i cirka 90 procent av all sjöräddning som utförs i Sverige, helt utan statliga bidrag.