Ny Rescuerunner namnges i Mollösund

Ny Rescuerunner namnges i Mollösund

Lördagen den 3/7 namnges en ny Rescuerunner i Mollösund, för placering på räddningsstation Käringön.

Tid: Lördagen den 3 juli, klockan 12.
Plats: Bryggan utanför Gatan 40 i Mollösund

Båten är skänkt genom en insamling till minne av Klas Högberg, Media är varmt välkomna att delta vid namngivningen.

För mer information, kontakta Lars Samuelsson, maritim ledare, Sjöräddningssällskapet

E-post: lars.samuelsson@ssrs.se

Regioner

Sjöräddningssällskapet är en ideell förening som räddar liv till sjöss, helt utan statligt stöd. Vi är 2 300 frivilliga sjöräddare längs den svenska kusten och i de största insjöarna, beredda att rycka ut i alla väder, under årets alla dagar. Vi arbetar även med att förebygga olyckor till sjöss samt att sprida information och kunskap om sjösäkerhet.

Niklas Jendeby

Presskontakt Kommunikationsledare Kommunikation och Insamling Presstelefon: 031-761 40 01
Emma Valham

Presskontakt Kommunikationsansvarig Kommunikation och insamling Presstelefon: 031-761 40 01

Sjöräddningssällskapet räddar liv till sjöss. Det har vi gjort i över hundra år. Vår verksamhet drivs helt ideellt, tack vare medlemsavgifter, gåvor och donationer. Vi är 2300 frivilliga sjöräddare på 73 räddningsstationer längs den svenska kusten och de största sjöarna, beredda att rycka ut i alla väder. Vi arbetar även med att förebygga sjöräddning samt att sprida kunskap om sjösäkerhet. Sjöräddningssällskapet medverkar i cirka 90 procent av all sjöräddning som utförs i Sverige, helt utan statliga bidrag.