Sjöräddningssällskapet medverkar i 80 procent av all sjöräddning, utan en krona från staten.

Sjöräddningssällskapet Hasslö och Karlskrona bjuder in till pressträff för att visa upp verksamheten

Säsongen har startat med besked för Sjöräddningssällskapet i östra Blekinge. De frivilliga sjöräddarna har redan deltagit i livsavgörande sjöräddningsuppdrag, hjälpt medlemmar och genomfört ett antal sjöambulanstransporter. Räddningsstationen i Hasslö kompletterades tidigare i år med en brygga i Karlskrona och nu lärs nya sjöräddare upp för att hålla beredskapen i de östra delarna av skärgården.

Måndagen den 27 april kl. 13-16 finns både nya och erfarna frivilliga sjöräddare på plats vid Sjöräddningsällskapets nya bryggplats i gästhamnen nedanför Länsstyrelsen i Karlskrona. Media är välkomna att intervjua sjöräddarna, ta bilder och gå ombord på räddningsbåtarna.

Vid frågor, kontakta stationsansvarige Roffe Svensson på 031-761 42 42 eller Sjöräddningssällskapets presstelefon på 031-761 40 01.

Regioner