Novelty 2018

Sjöö Sandström - Novelty 2018

”Once again, we have refined Swedish luxury”

Swedish luxury is not measured in abundance or material wealth, it is rather about freedom, sensuality and experiences in nature. We took a giant leap in Swedish watchmaking on September 5th, 2014 when we released the Royal Capital Gold (AU-1440-1). The watch won gold medal at the Swedish Design Awards and was highly appreciated by customers from around the world. Now it’s time to carry on the legacy within the Royal Capital family.

Vaucher Manufacture have been crafting movements in Fleurier, Switzerland, since the mid-18th century and we are extremely proud to continue our journey together.

Private meeting

As a part of the launch of the new Royal Capital we also want to introduce a new concept. This exclusive concept allows you to have a private session where we share our perspective of Swedish luxury and give you a unique opportunity to get a glimpse of the watch and be able to place your order. Contact your authorized Sjöö Sandström retailer or visit sjoosandstrom.se to book your meeting. Meetings will be held in various parts of Sweden.

(Svensk text)

Royal Capital kombinerar skandinavisk design med en utpräglad minimalism och enkelhet. Vi tog ett stort steg i svensk urmakarhistoria den 5 september 2014 när vi släppte Royal Capital Gold (AU-1440-1). Klockan vann guldmedalj på Swedish Design Awards och uppskattades mycket av kunder från hela världen. Nu är det tid att fortsätta arvet inom Royal Capital familjen.

Vaucher Manufacture har tillverkat urverk i Fleurier, Schweiz, sedan mitten av 1800 talet och vi är oerhört stolta att fortsätta vår resa tillsammans med dem.

Private Meeting

Som en del av lanseringen av den nya Royal Capital vill vi också introducera ett nytt koncept. Det här exklusiva konceptet erbjuder dig en privat session där vi delar vårt perspektiv på svensk lyx och ger dig en unik chans att få en glimt av klockan samt även möjlighet att lägga din beställning.

Kontakta Sjöö Sandström eller din auktoriserade återförsäljare. Du kan också besöka sjoosandstrom.se för att direkt boka in ett möte. Möten kommer att hållas i olika delar av Sverige.

Kategorier

Sjöö Sandström är en Svensk tillverkare av exklusiva armbandsur. Sedan starten 1986 har utveckling och tillverkning skett utan kompromisser. Materialval och vikten av Skandinavisk design gör klockorna unika och attraktiva på världsmarknaden. Sjöö Sandström tillverkar alla klockor på beställning efter kundens önskemål enligt de angivna val som finns tillgängliga för respektive modell. De kunniga urmakarna monterar Er klocka för hand och på så vis för Sjöö Sandström den svenska urmakartraditionen vidare.

Follow the Sjöö Sandström story online;
www.sjoosandstrom.se
www.facebook.com/sjoosandstrom
www.instagram.com/sjoosandstrom
www.pintrest.com/sjoosandstrom

Kristofer Johansson

Presskontakt Sales Director / Partner Sjöö Sandström 08-791 71 00

WATCHES HANDMADE IN SWEDEN

Sjöö Sandströms resa startar i Stockholm 1986, då de två ingenjörerna och klockentusiasterna Christer Sjöö och Mikael Sandström visualiserade och förverkligade drömmen att kombinera svenskt urmakarhantverk med modern teknologi.
Sjöö Sandström skrev svensk klockhistoria genom att vara den första tillverkaren av det svenska armbandsuret, Automatic som senare fick utmärkelsen ”Utmärkt Svensk Form” 1995.
Sjöö Sandström hittills största lansering var ”Chronolink Worldtimer” som lanserades 1997. Det bästa av två världar förenades i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Månghundraårigt klassiskt mekaniskt klockhantverk i symbios med nya tidens elektronik. Chronolink Swedish Blonde är det enda armbandsur tillverkat i Skandinavien som ingår i den permanenta utställningen på klockmuseet i La Chaux de Fonds, i Schweiz.

Idag finns Sjöö Sandströms exklusiva armbandsur i en rad olika modeller och utföranden, se gärna deras hemsida www.sjoosandstrom.se för en uppdaterad modellförteckning.
Sjöö Sandström är idag en av få oberoende klocktillverkare i världen. Utveckling och tillverkning sker utan kompromisser, materialval och vikten av Skandinavisk design gör klockorna unika och attraktiva på världsmarknaden. Sjöö Sandström tillverkar alla klockor på beställning efter kundens önskemål enligt de angivna val som finns tillgängliga för respektive modell. De kunniga urmakarna monterar Er klocka för hand och på så vis för Sjöö Sandström den svenska urmakartraditionen vidare.

SJÖÖ SANDSTRÖM
Ringvägen 50 C