Tid är lyx - här kommer bästa julklappstipsen från  Sjöö Sandström

Tid är lyx - här kommer bästa julklappstipsen från Sjöö Sandström

En elegant armbandsklocka kommer visserligen inte ge dig fler timmar på dygnet, men det blir i alla fall lite roligare att hålla koll på tiden. Här kommer Sjöö Sandströms utvalda julklappstips för både honom och henne.

Royal Steel Classic 41mm med svart urtavla och svart läderarmband. En tidlös vardagsklassiker med en svensk twist av elegans.
Pris: 18.100 kr

UTC Skydiver Black Night 44,2 mm med svart urtavla och tåligt gummiarmband är den senaste modellen från Sjöö Sandström. Denna sportiga klocka är testad och utvald av professionella stridspiloter. Både analog och digital tidsvisning och andra spännande funktioner.
Pris: 24.700 kr

Royal Steel Chronograph 42 mm med elfenbensfärgad urtavla och brunt armband i finaste läder. Denna exklusiva klocka blir en elegant följeslagare till en person med aktiv livsstil tack vare kombinationen av klassisk urtavla, kronograf och datumvisare.

Pris: 35.900 kr

Till henne:

Royal Steel Classic med elfenbensfärgad urtavla och armband i rostfritt stål. Denna klassiska klocka med visare av roséguld höjer vilken stil som helst med sin tidlösa elegans.

Pris: 16.400 kr

Royal Steel Classic 32 mm. Med en pärlemorskimrande urtavla och siffror i form av diamanter är den här stilrena klockan något utöver det vanliga. En perfekt kombination av det feminina eleganta och det sportiga klassiska.

Pris: 24.800 kr

UTC Lady Extreme 37 mm med safirgrått läderarmband och matchande grå urtavla. En mångsidig och exklusiv klocka med en boett av rostfritt stål prydd av diamanter. Utrustad med både klassisk analog visare samt datum och kronograf lämnar den inget åt slumpen.

Pris: 46.200 kr

Tips! Gör din julklapp extra personlig med en gravering på din Sjöö Sandström-klocka.

Sjöö Sandströms klockor hittar du bland annat hos följande återförsäljare:

Stockholm: NK Juvelsalong, Stjärnurmakarna Sturegallerian, Krons Ur m.fl.

Göteborg: Jarl Sandin Watches & Jewellery och Magnussons Ur.

Malmö: Urhandel Bernard Huke

För en fullständig lista över samtliga återförsäljare, vänligen se:

För mer information och bilder, kontakta:

Kristofer Johansson

Sales Director / Partner

SJÖÖ SANDSTRÖM SWEDEN AB

Mobile: +46-76-806 12 55

Phone: +46-8-791 71 00

kristofer.johansson@sjoosandstrom.se

Kategorier

Sjöö Sandström är en Svensk tillverkare av exklusiva armbandsur. Sedan starten 1986 har utveckling och tillverkning skett utan kompromisser. Materialval och vikten av Skandinavisk design gör klockorna unika och attraktiva på världsmarknaden. Sjöö Sandström tillverkar alla klockor på beställning efter kundens önskemål enligt de angivna val som finns tillgängliga för respektive modell. De kunniga urmakarna monterar Er klocka för hand och på så vis för Sjöö Sandström den svenska urmakartraditionen vidare.

Follow the Sjöö Sandström story online;

www.sjoosandstrom.se

www.facebook.com/sjoosandstrom

www.instagram.com/sjoosandstrom

www.pintrest.com/sjoosandstrom

Kristofer Johansson

Presskontakt Sales Director / Partner Sjöö Sandström 08-791 71 00

WATCHES HANDMADE IN SWEDEN

Sjöö Sandströms resa startar i Stockholm 1986, då de två ingenjörerna och klockentusiasterna Christer Sjöö och Mikael Sandström visualiserade och förverkligade drömmen att kombinera svenskt urmakarhantverk med modern teknologi.
Sjöö Sandström skrev svensk klockhistoria genom att vara den första tillverkaren av det svenska armbandsuret, Automatic som senare fick utmärkelsen ”Utmärkt Svensk Form” 1995.
Sjöö Sandström hittills största lansering var ”Chronolink Worldtimer” som lanserades 1997. Det bästa av två världar förenades i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Månghundraårigt klassiskt mekaniskt klockhantverk i symbios med nya tidens elektronik. Chronolink Swedish Blonde är det enda armbandsur tillverkat i Skandinavien som ingår i den permanenta utställningen på klockmuseet i La Chaux de Fonds, i Schweiz.

Idag finns Sjöö Sandströms exklusiva armbandsur i en rad olika modeller och utföranden, se gärna deras hemsida www.sjoosandstrom.se för en uppdaterad modellförteckning.
Sjöö Sandström är idag en av få oberoende klocktillverkare i världen. Utveckling och tillverkning sker utan kompromisser, materialval och vikten av Skandinavisk design gör klockorna unika och attraktiva på världsmarknaden. Sjöö Sandström tillverkar alla klockor på beställning efter kundens önskemål enligt de angivna val som finns tillgängliga för respektive modell. De kunniga urmakarna monterar Er klocka för hand och på så vis för Sjöö Sandström den svenska urmakartraditionen vidare.

SJÖÖ SANDSTRÖM
Ringvägen 50 C