Louice Lundgren Tutak – Ny CFO för Sjöson

Louice Lundgren Tutak – Ny CFO för Sjöson

Sjöson tillsätter ny CFO – tar vara på de kompetenser som finns inom bolaget. Louice Lundgren Tutak anställdes för tio år sedan som ekonomiassistent – idag axlar hon rollen som CFO.

Louice inledde sitt engagemang på Sjöson 2014. Då gick bolaget under namnet Milega och hade en omsättning på 10 miljoner kronor. Hon har sedan dess klättrat genom flera roller inom företaget och axlar nu ansvaret som både CFO och Governance-ansvarig. En roll som innefattar ansvar för flertalet rörelsebolag i en avancerad koncernstruktur. Hennes resa och prestationer inom företaget vittnar om en imponerande yrkesutveckling och kompetens. Inte minst är hon en uppskattad ledare.

– Louice är en verklig Sjösonare som personifierar våra ledord med mod och skärpa. Sedan 2014 har Louice byggt upp och skapat ett enormt förtroende såväl bland viktiga externa intressenter och samarbetspartners såsom banker, revisorer, jurister, fastighetsaktörer och givetvis internt inom Sjöson. Genom att alltid agera med ömsesidighet och kunna se och hantera saker och ting från fler perspektiv - alltid med god ton - är Louice en förebild för våra värderingar. Som en bonus känns det extra roligt att få värva ytterligare en kvinna i ledningsgruppen, säger Ulrika Garbrant, VD för Sjöson.

– Jag är tacksam för förtroendet och ser fram emot min fortsatta utveckling på Sjöson. Framåt kommer jag fortsatt ha en tydlig och nära kommunikation till medarbetare, styrelse och intressenter. För mig är det viktigt att vi ligger i framkant inom teknisk utveckling och automatiserade flöden i ekonomiska processer. Det ska vara enkelt att göra rätt, säger Louice Lundgren Tutak, CFO för Sjöson.

Sjöson är en företagsbyggare med bas i Göteborg. Enkelt uttryckt satsar vi för fullt när vi ser en möjlighet vi tror på. Vi ympar in stolthet, mod, lust, engagemang, kunskap och pengar i verksamheter och erbjuder ett långsiktigt, aktivt ägarengagemang med målet att göra alla parter till vinnare. Sjösonfamiljen består av Tooltec, Westpipe Welding, ALWA, 2Ctrl, Timratec, Aroma Frukt & Grönt, Sjömat, Savolax, Fiskgrossisten, Milega, Bright Living samt en rad bostads- och stadsutvecklingsprojekt i sydvästra Sverige.