Sofia Bryntesson ny HR-chef för Sjöson AB

Sofia Bryntesson ny HR-chef för Sjöson AB

Sjöson är glada att meddela att Sofia Bryntesson axlar rollen som koncernens HR-chef. Efter en framgångsrik entreprenörsresa följt av fullt fokus på HR i ett av Sjösons rörelsebolag är Sofia självskriven för rollen.

Sofia kommer närmast från Sjösons rörelsebolag Tooltec där hon ansvarat för HR-frågor avseende bolagets 80 medarbetare samt varit en del i ledningen där hon spelat en avgörande roll. Dessförinnan har Sofia varit medgrundare och drivit sitt bolag från 14 till 200 anställda med stor framgång. Hennes erfarenhet och insikter kommer vara värdefulla när hon axlar ansvaret för att leda koncernövergripande HR-processer för både moderbolaget och rörelsebolagen.

– Vi är stolta företagsbyggare och engagerade medarbetare är helt centralt för oss som värderingsstyrt entreprenörsbolag. Genom Sofia Bryntesson säkrar vi en affärsdriven HR-funktion; en enormt viktig konkurrensfördel när vi fortsätter bygga vår företagskultur, säger Ulrika Garbrant, VD på Sjöson AB.

Sofia själv är entusiastisk över sin nya roll och ser fram emot att skapa ett ömsesidigt nätverk för alla med personalansvar inom koncernen. Hon betonar vikten av att vara påläst inom HR-området, att hålla sig uppdaterad gällande lagstiftning och nya trender samt att vara skarp och modig nog att utveckla ledarskap och organisationer.

– Jag tycker och har alltid tyckt att det är väldigt lustfyllt att arbeta som HR, jag gillar att se medarbetare utvecklas och lyckas och med det generera ett bra resultat för verksamheten. Jag vill vara med och bidra till ett trivsamt, respektfullt och tryggt arbetsklimat inom Sjösonfamilen, säger Sofia Bryntesson, HR-chef för Sjöson AB.

Kategorier

Sjöson är en företagsbyggare med bas i Göteborg. Enkelt uttryckt satsar vi för fullt när vi ser en möjlighet vi tror på. Vi ympar in stolthet, mod, lust, engagemang, kunskap och pengar i verksamheter och erbjuder ett långsiktigt, aktivt ägarengagemang med målet att göra alla parter till vinnare. Sjösonfamiljen består av Tooltec, Westpipe Welding, ALWA, 2Ctrl, Timratec, Aroma Frukt & Grönt, Sjömat Group, Milega, Bright Living samt en rad bostads- och stadsutvecklingsprojekt i sydvästra Sverige.

Hans-Anders Karlsson

Presskontakt Delägare Sjöson Presskontakt Sjöson, Tooltec, Milega och Trolleby 0702 84 84 90
Lars Sjöberg

Presskontakt Delägare Sjöson Presskontakt Sjöson, WP Welding, Industrinät, 2ctrl och Trolleby 0736 61 73 04
Ulrika Garbrant

Presskontakt VD Sjöson 0760 94 03 99

En stolt företagsbyggare som ger möjligheter liv.

Sjöson är en företagsbyggare i Göteborg som fokuserar på fastighetsutveckling, industri- och teknikföretag samt bolag inom mat och dryck. Vi är 15 anställda på huvudkontoret och ympar in stolthet, mod, lust, engagemang, kunskap och pengar i verksamheter genom ett långsiktigt, aktivt ägande. Sjösonfamiljen består av Sjömat, 2ctrl, Milega, Westpipe Welding, Savolax, Aroma Frukt & Grönt, Fiskgrossisten, Samtransport i Väst, Tooltec, Industrinät samt en rad bostads- och stadsutvecklingsprojekt i sydvästra Sverige. Våra bolag förväntas omsätta två miljarder kronor under 2023.

Sjöson
Masthamnsgatan 5