Skånska Energi en digital betallösning som är tydlig, enkel och trygg.

För kunden och klimatets skull väljer Skånska Energi en ny digital betallösning

För att öka kundfokus och samtidigt reducera klimatpåverkan väljer Skånska Energi att samarbeta med Billogram. En digital betallösning som är tydlig, enkel och trygg för kunden. En lika stor vinnare blir miljön tack vare färre skickade brev och en minskad pappersförbrukning. Denna nya betallösning lanseras under hösten 2019.

Inom energibranschen har hållbarhet stått för en stor omställning, men redan nu drar nästa stora förändringsvind in – ökat kundfokus. På Skånska Energi har sedan länge 100% grön el och nu satsas det ordentligt på ökad kundnöjdhet, därför föll det sig naturligt att satsa på en digital betallösning.

- Med Billogram förbättras upplevelsen runt betalningen. Tjänsten gör det enkelt att betala, mottagaren uppmärksammas direkt när en faktura anländer och kan tydligt se när den är betald. Utöver att detta förenklar för våra kunder, gör vi vår planet en stor tjänst eftersom den digitala lösningen reducerar posttransporter och användandet av papper, berättar Anders Möller, vd på Skånska Energi.

Med Billogram kan Skånska Energi arbeta fram personligt och relevant innehåll i sitt kundbemötande. Betallösningen skapar kundengagemang genom funktioner som är både enkla och effektiva.

- För oss, som för alla aktörer som levererar något så självklart som el, är det avgörande att skapa kvalitativ kundkommunikation. Med Billogram ser jag stora möjligheter i att omvandla betalningen till att också främja lojalitet och kundnöjdhet, berättar Karin Holm, marknads- och kommunikationschef på Skånska Energi.

Billogram har på kort tid etablerat sig som en stark aktör inom energisektorn genom att erbjuda digitaliseringsvinster, möjligheter till att öka kundengagemang och förbättrad lojalitet, på ett sätt som passar branschen mycket väl.

- Det är en rolig utveckling vi ser i år, där Skånska Energi är ett av flera företag som går i bräschen genom att prioritera sina kunder och i det arbetet ser ett värde i vår lösning. Detta är kul både för kunderna och för oss, säger Martin Svane, Marketing Communication Manager på Billogram.

För mer information kontakta någon av nedanstående personer:

Karin Holm, Marknads- och kommunikationschef
Mejl: karin.holm@skanska-energi.se