I dag lanseras en ny och personifierad hemvy i Skånska Energi-appen.

Personifierad hemvy i Skånska Energis app

I dag lanserar Skånska Energi tillsammans med Get Bright en ny och personifierad hemvy i Skånska Energi-appen. Skånska Energi är därmed först i Sverige med att erbjuda denna möjlighet bland Brights samarbetspartners. Med denna nyhet kan deras kunder själva välja vilka moduler de vill ska visas i appens hemvy.

Get Bright har skapat en så kallad white label-app som flera elbolag använder, och en av dem är alltså Skånska Energi. Nu är det dags att förbättra och utveckla appen och i dag lanserar Skånska Energi, som första elbolag i Sverige, en ny hemvy där kunderna kan välja vilka moduler som ska visas. Det kan vara allt från att hålla koll på dagens spotpris, väder och förbrukning till att styra sina smarta hem-funktioner och följa sin solcellsproduktion.

- Vi och Get Bright har fått in önskemål från våra kunder och vi hoppas att den nya hemvyn ska uppfylla dessa så mycket som möjligt. Det känns verkligen bra att vi som det första elbolaget hos Get Bright nu kan lansera den nya funktionen i vår app. Förhoppningen är att fler börjar använda appen och att de får stor nytta av denna förbättring, säger Karin Holm marknadsansvarig för Skånska Energi.

Samtliga funktioner i appens övriga menyer är precis som tidigare, det är endast hemvyn som förändras. I appen kan man alltså fortfarande se sina fakturor, dela appen inom familjen, analysera och jämföra förbrukning, kostnader etc mellan månader och år på samma sätt som i dag.