Danska Netto ny hyresgäst i norrköpingska Domino

Danska Netto ny hyresgäst i norrköpingska Domino

Netto etablerar nu för första gången en butik i ett köpcentrum. Adressen för denna blir Domino i centrala Norrköping, som ägs och förvaltas av Diligentia. Invigning av butiken sker i slutet av maj.

Nettos affärsidé är att sälja spännande livsmedelsprodukter till lägsta pris i välskötta butiker med motiverad och trevlig personal. Butikerna ska vara en lönsam affär både för ägare och kunder. Man har därför byggt upp ett sortiment av cirka 1500 artiklar, som ska täcka 95 procent av kundens dagliga behov. När nu den danska livsmedelskedjan bestämt sig för att för första gången öppna butik i ett köpcentrum föll valet på Domino i Norrköping. Den nya butiken blir tusen kvadratmeter och välkomnar sina första kunder i slutet av maj.

- Netto är en i raden av nya butiker som strömmat till Domino, sedan vi förvärvade köpcentrumet för 1,5 år sedan, säger Jenny Nilsson, Projektutvecklare hos Diligentia. Andra attraktiva varumärken som nu valt att öppna i Domino är Naturkompaniet, Taco Bar, Tasty Thai, Fitness 24seven, Di Moda, Burger King, Teknikmagasinet och Sandströms, berättar Jenny Nilsson vidare.

Nöjdare kunder ökar omsättningen
Kundnöjdhet och omsättning går hand i hand. Diligentia har under den hittills korta ägandeperioden fördubblat kundnöjdheten från bottennivån 31 vid övertagandet av fastigheten till nuvarande 72 punkter i den senaste mätningen Centrumbarometern, som mäter nöjdheten hos branschens köpcentrumkunder i Sverige. I januari ökade omsättningen i Domino med 4,3 procent, att jämföra med Detaljhandelsindex som för samma period blev 1,5 procent.

Håkan Larsson, Centrumchef Domino, hakan.larsson@diligentia.se, 011-28 61 31.
Jenny Nilsson, Projektutvecklare, jenny.nilsson@diligentia.se, 08-573 656 56.
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.

Regioner

35 000 människor arbetar i kontor där vi står för värdskapet. 1 300 000 unika kunder besöker de köpcentrum vi driver. 6 000 personer arbetar dessutom där. 20 000 människor bor i våra lägenheter. 1 200 000 försäkringstagare i Skandia Liv tillförs den avkastning vi ger. För att vara ett fastighetsbolag med 150 anställda påverkar vi många människor. Vårt viktiga uppdrag är att göra mer än var fjärde svensk nöjd. Eller ännu hellre: nöjdare.

Katarina Noré

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef Kommunikation och marknad 08-573 655 90
Åke Pettersson

Presskontakt Vd Ledningsgrupp 08-573 655 61