SkandiaMäklarna rekryterar stjärnmäklaren Jony Eliyo till Järfällakontoret.

SkandiaMäklarna rekryterar stjärnmäklaren Jony Eliyo till Järfällakontoret.

I april anslöt stjärnskottet Jony Eliyo till SkandiaMäklarna Järfälla. Eliyo har varit Stockholms läns mest säljande mäklare under två års tid och är nu redo att ta sig an nya utmaningar med SkandiaMäklarna.

Järfälla är en kommun som haft en stark tillväxt under många år, men stor inflyttning och många nya bostäder som följd. ”Att nu Jony Eliyo, som är en Sveriges mest säljande mäklare, börjar på SkandiaMäklarna gör att vi kan fortsätta vår tillväxtresa och expandera ytterligare i Järfälla,” säger Andreas Moritz, VD.

”Den största anledningen varför jag valde SkandiaMäklarna är att jag alltid har sett SkandiaMäklarna som ett premiumvarumärke och därav blev valet enkelt när franchisetagaren, Said Azzam, ringde upp mig,” berättar Eliyo.

Eliyo berättar att spaningen för Q2/Q3 är att prisutvecklingen börjar plana ut och att köpare/säljare börjar möta varandra med samma prisförväntningar och att det ska resultera fler affärer för kontoret. Eliyo fortsätter: ”Vi ser fram emot att vi på kontoret inom en kort tid blir störst i kommunen.”

När han inte mäklar umgås Jony med sin familj, och han beskriver sig själv som en ödmjuk vinnarskalle med tålamod. Eliyo delar även med sig av sitt mäklartips: ”Mitt bästa råd till andra mäklare är att hålla en god struktur, ha bra med tålamod och framför allt ha is i magen.”

Eliyo beskriver att vara Stockholms läns mest säljande mäklare känns riktigt bra eftersom det visar att allt jobb, samt timmarna man lägger ner, ger ett sådant fantastiskt resultat. Och fortsätter med: ”Det känns ännu bättre när man blev Stockholms läns mest säljande mäklare två år i rad.”

”Vi är väldigt stolta och glada över att kunna rekrytera en mäklare som Jony, det känns såklart superkul och det kommer bli intressant att följa hela Järfällakontorets resa framöver,” säger Andreas Johansson, Growth Manager.