Halva ledningsgruppen åkte ut på montage: Jimmy Ekman (vd), Johan Diseus (försäljningschef) och Jonas Mårtenson (produktionschef).

Ledningsgruppen som monterade stängsel

Innan sommaren delade vi några bilder på vår monterande ledningsgrupp. Nu är det dags för en kort uppföljning!

Jimmy, du är vd för Skandinaviska Områdesskydd och tog med dig produktionschefen och försäljningschefen ut på montage en dag. Varför?

- Jag startade det här företaget genom att montera själv, så jag vet väldigt väl hur man gör även om det var ett tag sedan jag monterade sist. Det känns viktigt att som chef ha förståelse för kärnverksamheten och därför tyckte jag att det var en bra erfarenhet för våra ganska nyanställda chefer. Det ger oss en bra förståelse för montörernas vardag och för tidsuppskattning och säkerhetsaspekter.

Hur gick det för er?

- Det gick jättebra! Vi gjorde en bostadsanpassning för en familj som behövde ett högt stängsel med undertätning. Trots att regnet öste ner en del av dagen och två av oss inte monterat förut kunde vi hålla ett bra tempo och bli klara i tid, det är vi stolta över.

Jonas, du tillträdde din tjänst i mars. Hur tyckte du att det gick att montera?

- Om man bortser från att vi var fullkomligt dyngsura så var stämningen god och det här var en viktig erfarenhet för mig som chef. Det blir lättare att förstå montörernas utmaningar och behov, vilket såklart också gör mig till en bättre kravställare när vi kontrakterar nya montörer. Dessutom är det en lysande teambuildingaktivitet som jag varmt kan rekommendera till andra ledningsgrupper. Skippa frågesport och brännboll och gå ut och montera stängsel i regnet, då får ni verkligen lära känna varandra!