Skandinaviska Områdesskydds servicebil körs av Victor och Stefan

Servicebilen rycker ut när det behövs

Stefan och Victor kör vår servicebil, som snabbt kan vara på plats om något behöver lagas eller bytas ut. Även om stängsel och grindar normalt har väldigt lång hållbarhet så kan det hända att stolpar körs ner eller nät klipps upp eller vandaliseras. Då kan servicebilen ofta komma redan inom någon dag.

Berätta om ett typiskt jobb för er?

- Igår var vi på en parkering där några stolpar och nätet var trasigt eftersom en bil kört in i det. I måndags var det lite mer akut då vi gjorde en undertätning av ett stängsel på ett dagis, för att barnen inte ska kunna krypa under. Vi var också och bytte en grindstolpe och riktade upp en tremetersgrind som inte gick att låsa eftersom den blivit påkörd, så nu fungerar den bra tills vi kan byta ut hela grinden.

Vad behöver man vara bra på i ert jobb?

- Man behöver vara lösningsinriktad och tänka mycket på säkerheten. Att lämna platsen ren och städad är inte bara för syns skull utan också för att barn och djur faktiskt kan skadas eller stoppa små skruvar i munnen annars.

Om du köpt ett områdesskydd från oss kan du också få hjälp av servicebilen om något händer. Du når den genom att ringa vår växel på 08-500 11 530.