KAOS VID ÖRESUNDSBRON: Brittisk tv-kändis stoppad i tullen – 15 får i lasten

KAOS VID ÖRESUNDSBRON: Brittisk tv-kändis stoppad i tullen – 15 får i lasten

Runt klockan 19.30 på söndagskvällen stoppades den brittiska tv-stjärnan av svenska tullen vid Öresundsbron. Ryktet om resan till Sverige hade spridits via sociala medier och ett anonymt tips till Tullkriminalen i Malmö hade lyft misstanken om levande djur i lasten.

– Det här är ju ett ganska speciellt fall, säger tullens pressansvarige. I husvagnen hittade vi inte mindre än 15 får, troligtvis av rasen Suffolk. Vi vidtog normala försiktighetsåtgärder, men har nu kunnat konstatera att alla får är id-märkta och har giltiga vaccinationer.

Tårögda fans hälsade legenden välkommen

Ekipaget, som består av en fullpackad landrover och en husvagn, har färdats från Mossy Bottom i Storbritannien via Tyskland och Danmark vidare till Sverige. På Facebook har trogna fans kunnat följa tv-stjärnans omtalade roadtrip och tusentals beundrare hade samlats vid brofästet för att hälsa honom och hans flock välkomna.

– Det är rena karnevalsstämningen här, twittrar en entusiast. Jag kan inte tro att det är sant. Fåret Shaun! Här! I Malmö!

Fåret Shaun Land i Skånes Djurpark
16 maj lämnade Fåret Shaun och hans flock gården Mossy Bottom för att ta sig till Skånes Djurpark. Följ hans resa på
Facebook och missa inte premiären av Fåret Shaun Land den 18 juni! Läs mer om Fåret Shaun Land här