Nattvakten i Skånes Djurpark stänger in gästerna i parken för att bevittna det som sker i mörkret.

Höjd åldersgräns för läskig Spöknatt i Skånes Djurpark

När mörkret lägger sig över skogen på lördag tar spöken och andra hemskheter över i Skånes Djurpark. Då är det dags för en blodisande och gastkramande premiär av ”Spöknatt i Djurparken”. I år läskigare än någonsin tidigare och därför med höjd åldersgräns för de modiga besökarna.

– Att skrämmas av spöken och gastar visade sig vara populärt förra året med helt slutsålda biljetter. Därför har vi gjort plats för ännu fler i år och tar in 500 personer per kväll under tre lördagar i oktober. Vi räknar med att det blir många spöksugna gäster och fullbelagt även i år, säger Skånes Djurparks vd Kasper Schumacher.

Gästerna hamnar mitt i spökhistorien, som utvalda vittnen som måste uppleva nattens mörka mysterier. Nattvakten i Skånes Djurpark behöver hjälp med att styrka de historier han försökt berätta för kollegor och gäster i åratal. Nya spökområden har utvecklats och i år är även det gamla björnidet och hägnet öppet, där läskiga överraskningar väntar de gäster som vågar sig in. I den mörka skogen finns Vilsestigen där människor går vilse för att aldrig hitta ut igen. Spöken, vålnader och andra mystiska varelser från gamla historier kommer att ge upplevelser för alla sinnen i parken. Kanske kommer det även en ondskefull ryttare för att hemsöka besökarna...

Runt sprakande lägereldar berättas det hårresande spökhistorier, samtidigt som man stillar hungern med grillad spöknattsmat.

Årets spöknatt är läskigare än någonsin. Därför är åldersgränsen höjd. Rekommenderad ålder är 10 till 18 år och barn under 16 år måste komma i vuxens sällskap.

– Vi fick mycket fin respons och feedback efter förra årets allra första Spöknätter. Hälften av gästerna tyckte att det var läskigt nog, och hälften tyckte att det var skrämmande men att det kunde bli ännu mer skrämmande. Självklart lyssnar vi på våra modiga gäster, därför höjs nu skräcknivån på upplevelsen, säger Kasper Schumacher.

Spöknatt i Djurparken kommer att gå av stapeln lördagarna 12, 19 och 26 oktober mellan 18.30 och 21.

– Vill man förlänga känslan och ha en riktigt lång spöknatt kan man även boka in övernattning i ett av våra tält i Camp Oak. Där kan man efter spöknatten uppleva skogens alla ljud på natten och kanske även vargarnas ylande, säger Kasper Schumacher.

För ytterligare information kontakta Kasper Schumacher på tel. +46 727 15 32 30

För bilder från Skånes Djurpark gå in på:http://www.mynewsdesk.com/se/skanes_djurpark/latest_media