Årets produktnyhet! Nu lanseras VERANDOR för hus från 1900-talets början

Årets nyhet. Uterum för alla sorters hus - oavsett tidsålder

2015 lanserar Skånska Byggvaror sin genom tidernas största satsning inom uterum. En helt ny serie verandor för hus från åren 1900-1950. Satsningen handlar om det äldre huset med den nya verandan! Därmed kan nästan hela Sveriges villabestånd utvecklas med verandor. Verandorna har utvecklats i samarbete med arkitekten Anders Lundin.

Sveriges ledande leverantör av uterum presenterar nu verandor för ”andra hälften” av Sveriges villabestånd. För alla de vackra villor som byggdes från 1900 till 1950-talet. Hittills har villaägare behövs skapa skräddarsydda lösningar för att förverkliga stilmässigt passande verandor till hus och villor från 1900-talets början. Nu presenteras den första heltäckande verandalösningen som gör det enkelt att förstora och försköna sin äldre villa med en ny veranda. Den nya serien verandor har utvecklats i nära samarbete med Griab-arkitekten Anders Lundin.

Målet har varit att utveckla en veranda som skapar en permanent helhet på äldre villor som behöver växa. Vi har varit måna om att skapa en stil som passar för vackra villor från 1900-talets början. En veranda är ett enkelt sätt att skaffa den där extra ytan som behövs på ett entréplan i en äldre villa. Jag sneglade mot både 20-talsvillor och funkisvillor från 40-talet. Men det var viktigt att de också skulle fungera ihop med modernare villor, säger Anders Lundin, arkitekt Griab.

Med en bas av limträ, välisolerande fönster och altandörrar, anpassade takutsprång och rätt proportioner är det nu enkelt att lägga till ett större livsrum till sin trävilla från exempelvis 1910-talet eller funkishuset från 1930-talet. Istället för arkitektritade alternativ finns nu paketerade och tidstypiska verandor som är enkla att köpa, bygga och njuta av. Verandor som höjer såväl välbefinnande som husens värde, oavsett när på 1900-talet husen är byggda.

Det handlar om det äldre huset och den nya verandan. Vi ger alla möjligheten att få arkitektritade uterum och verandor som passar klassiska hus. Utan att de behöver koppla in en egen arkitekt! Vi har säkerställt att kunderna får en veranda som stilmässigt matchar klassiska hus. En kvalitetsstämpel som värnar om helheten, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror.

Den helt nya serien av verandor lanseras i maj och kostar från cirka 110 000 kronor.

Skånska Byggvaror har egen produktutveckling, design och tillverkning av uterum och verandor i Skåne. Hittills har över en miljon uterumluckor och 1 540 000 kvadratmeter uterumtak sålts, vilket motsvarar 216 fotbollsplaner. Eftersom Skånska Byggvaror har kontroll över hela kedjan, designar, utvecklar och tillverkar uterummen i egen fabrik, erbjuds marknadens mest prisvärda uterum och nu även verandor.

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002, växel 042-25 30 00.

E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se

Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är ett ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. uterum, dörrar, fönster, spa, badrumsinredningar, bubbelbad, skjutdörrsgarderober etc. Alla produkter säljs under varumärket Skånska Byggvaror till kunder i Sverige och med varumärket Grönt Fokus i Norge. Med egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Varorna levereras till största delen med egna lastbilar – till villaägare och hemmafixare. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering, TV, showrooms och direktreklam. Företaget har 175 anställda i Helsingborg, Bjuv, Ängelholm, Klippan, Stockholm, Norrköping, Göteborg och norska Kristiansand.