​Att köpa ett uterum på webben har aldrig varit enklare

På några få klick väljer och beställer man ett komplett uterum i den nya webbguiden

Nu lanserar Skånska Byggvarors framtidens uterumsguide på webben. Med den nya uterumsguiden förvandlas uterumsdrömmen till verklighet med några få klick på mobilen, datorn eller läsplattan.

För villaägaren har det aldrig varit enklare att beställa ett nytt uterum. Med den nyutvecklade webbguiden, unikt utvecklad för just uterum, blir det ännu enklare att designa och beställa just det uterum som matchar alla villor och smaker. På några få klick har ett komplett uterum, med alla tillval och material, vuxit fram och vägen till familjens nya favoritrum har kortats rejält.

Med den nya webbguiden kommer vi kunna hjälpa fler villaägare att uppfylla sin dröm om ett komplett uterum. Att köpa ett uterum är ganska komplicerat, men med uterumsguiden blir det väldigt enkelt. Besökaren kommer att kunna bygga precis det uterum som hen vill ha och drömmer om. Uterumsguiden blir ett naturligt och roligt verktyg i våra besökares resa från idé till färdig lösning, säger Calle Flemark, e-handelschef på Skånska Byggvaror.

Den nya uterumsguiden är mer inspirerande och gör det enklare än tidigare att välja, ändra och lägga till material, storlekar, isolering, grund, tak, paneler. Guiden summerar överskådligt alla skisser, mått, material och inte minst det slutliga priset på det valda uterummet. Skånska Byggvaror erbjuder uterum för alla former av villor, hus och stugor. Modellerna är stilmässigt skapade för att passa hus från 1900-talets början till dags dato.

Nu gör vi det ännu roligare att skapa ett nytt uterum. Vårt mål har varit att göra det komplicerade busenkelt i vår webbshop. Att sätta samman ett helt uterumskoncept är egentligen ett ganska omfattande projekt, men inte för våra kunder som kan göra det på fyra snabba klick i vår nya webbguide, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror.

Att köpa ett uterum är en investering i livskvalitet som kräver tanke. Planering, designval, eventuellt bygglov, förberedelser, byggnation, färdigställande. Med uterumsguiden underlättas delar av denna process. Kunden ”bygger” enkelt sitt uterum i webbguiden och kan sedan räkna på det och jämföra olika alternativ. När besluten är fattade, beställs uterummet med ett klick och varorna levereras hem till dörren kostnadsfritt. För att testa webbguiden för Skånska Byggvarors uterum klicka här

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002, växel 042-25 30 00.

E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se