Enklare, snyggare och smartare. Uterum från Skånska Byggvaror fångar ljuset och släpper in våren

Uterum adderar nya, ljusa ytor till befintliga hus och skapar närkontakt med trädgården.

Inför våren 2014 erbjuds nyutvecklade tillbehör och teknik som gör det enklare att addera ett verkligt drömrum till hus och trädgård. Enklare, snyggare och smartare är ledstjärnor för satsningen på Sveriges bästa tillbehör till uterum, exempelvis ny teknik som reducerar värmeinstrålning med 30 procent för skönare inneklimat.

Med 15 000 sålda uterum om året är uterum en paradgren för Skånska Byggvaror. Med marknadens bredaste sortiment blir det nu ännu enklare att hitta, beställa och bygga uterum. Nu lanseras en rad satsningar på tillbehör, produktval och tekniska innovationer. Med uppemot 1000 standardiserade mått, anpassade limträstommar och grunder krävs minimalt med anpassning. Med utvecklingen av nya tillbehör som takavvattning, effektiv isolering och nyutvecklad kanalplast skapas bekymmersfria och njutbara innemiljöer.

-        Satsningen på ny teknik för att reducera värmeinstrålning via kanalplasten i taken gör att vi reducerar värmeinsläppet med cirka 30 procent, vilket i sin tur skapar ett svalare inneklimat soliga dagar. Ett exempel på hur vi hela tiden arbetar för att öka njutningen i våra uterum, utöver att vi med årets lanseringar gör det ännu enklare att hitta, beställa och bygga sitt uterum, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror.

Eftersom Skånska Byggvaror har kontroll över hela kedjan, designar, utvecklar och tillverkar uterummen i egen fabrik i Skåne, erbjuds marknadens mest prisvärda uterum. Sedan 2008 har priserna sänkts med 10 procent.

Med webbguiden på hemsidan skapar kunderna enkelt kompletta lösningar i webbshopen på bara fyra klick, och får direkt veta vad uterummet kostar. Skånska Byggvarors inglasningssystem för uterum heter Classic, Optimal, Excellent, Isolent, Isomax. Läs mer om dem här. Det nya uterumsortimentet lanseras den 3 mars 2014.

För inspirationsintervju om uterum med produktchef Jesper Nilsson, läs på Mynewsdesk

HÖGUPPLÖSTA BILDER – Välkommen att ladda ner högupplösta bilder här.

Bilderna får användas fritt så länge det uppges att bild och produkt kommer från Skånska Byggvaror.

För information kontakta nedan: Pressrum på Mynewsdesk

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002, växel 042-25 30 00.

E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se