​Hej(a) Jönköping! Skånska Byggvaror öppnar sin tionde butik i Sverige

Den 15 mars öppnar Skånska Byggvaror en ny butik i Jönköping. Det blir premiär för ett helt nytt butikskoncept med inspiration och utvecklad kundrådgivning. OBS - hör mer om satsningen med Beiron Palm i en videointervju i detta utskick.

Skånska Byggvarors öppningar av butiker i Sverige har de senaste åren överträffat förväntningarna. Bara under 2016 öppnades fem nya butiker. Inspirerande och verklighetstrogna hemmamiljöer med uterum, växthus, dörrar, fönster, förvaring etc har gått hem hos hem- och villaägare. Nu tar Skånska Byggvaror nästa steg med lanseringen av ett nyutvecklat butikskoncept. Utöver ledande produkter och kvalificerad rådgivning ska butiken vara en samlingsplats med inspirerande hemma-miljöer för möten, inspiration och umgänge.

Våra hem är livets viktigaste plats. Det är där vi umgås, njuter, vilar och tar hand om varandra. Vi vill skapa samma, hemtrevliga känsla i vår nya butik och skapar en flexibel miljö som snabbt kan följa och leda trender inom exempelvis uterum och trädgård. Vi ser fram emot att komma till Jönköping och vet att det finns massor av villaägare i regionen som älskar att utveckla sina hem, säger Beiron Palm, affärsutvecklingschef Skånska Byggvaror.

I den nya butiken i Jönköping kommer besökarna att kunna boka tid för kvalificerad rådgivning om hur de bäst utvecklar sina hem med produkter från Skånska Byggvaror. För att göra det ändå lättare att förverkliga bygget av uterum, dörrar och fönster så erbjuds även monteringshjälp. Som kund behöver man bara en kontakt för att få uppleva nyckelfärdiga lösningar för hemmet. Den nya butiken i Jönköping blir 600 kvadratmeter stor och har utvecklats av designgruppen AWDeco från Stockholm. Det blir den nionde butiken i Sverige som öppnas i samarbete med Plantagen

Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Skånska Byggvaror, där vi tillsammans bidrar till en starkare kundupplevelse och kan dra nytta av respektive bolags styrkor. Det känns därför roligt att vi nu utvecklar detta med ytterligare ett samarbete, nu i Jönköping, säger Niklas Stragne, ekonomichef Plantagen Sverige.

Skånska Byggvaror: Per-Ivan Christiansson, Marknadschef, 0733-223003, växel 010-4838300, per-ivan.christiansson@skanskabyggvaror.se

Plantagen: Niklas Stragne
, Ekonomichef Sverige, 070 104 01 86, niklas.stragne@plantagen.se