Hur svårt ska det va? Ny hitlåt från Skånska Byggvaror

Sångerskan Elin-Louise Ahlberg framför den nya låten. Foto Nikola Stankovic

Nu gör Skånska Byggvaror entré på musikscenen. Med låten ”Hur svårt ska det va?” lanseras en varm och kärleksfull melodi som handlar om kärleken till familjen och hemmet. En trallvänlig hyllning till ombonade hem med plats för trygghet och värme. Låten har producerats av produktionsbolaget Streamline Audio vars producent Niklas Pettersson gjort text och musik. Sång av skivaktuella Elin-Louise Ahlberg

För första gången sedan starten av Skånska Byggvaror lanseras nu en helt egen musikalisk identitet, med låten ”Hur svårt ska det va?”. Låten bygger på de känslor som människor skapar i och med att det bygger upp, utvecklar och växer med sina hem. Helt enkelt en kärleksfull hyllning till hemmet.

Vi ville skapa en egen låt för att med fler sinnen berätta hur vi känner för hem och boende. Vi vet att hemmet och familjen är det viktigaste och mest känslosamma som finns för väldigt många människor. I låten har vi satt musik till känslan av lyckliga hem, en känsla vi önskar att alla människor ska få dela, säger Per-Ivan Christiansson, marknadschef Skånska Byggvaror.

Text och melodi är skapade för att stämma överrens med Skånska Byggvarors identitet. Titeln ”Hur svårt ska det va?” är en förlängning av Skånska Byggvarors vision att det ska vara enkelt och tillgängligt för alla att skapa ombonade och praktiska hem. Här ett utdrag ur texten:

”Så med fötterna på jorden bygger vi vårt hem. För familjen som vi älskar gör vi allt vi kan. Hur svårt ska det va? Känn värmen från kvällen från spisens häll, den vi skapat tillsammans, som vi vårdat sen vi fann vår plats, du och jag, där vi känner att vi är hemma, där vi trivs, och skapar glädje för varandra, i den gulgröna fägring som vår jord har gett oss här”.

Produktionen av den nya låten har skett i samarbete med Streamline Audio och producenten Niklas Pettersson . Sång av skivaktuella Elin-Louise Ahlberg som i höst släpper debutalbumet ”Från landet till staden”.

Det var väldigt roligt att få sätta ord och sång på ett företag som vågade satsa på en helt egen låt. Jag tror inte det är särskilt vanligt att företag inom byggbranschen vågar satsa på en egen låt och jag hoppas att många ska tycka mycket om ”Hur svårt ska det vara”, säger Elin-Louise Ahlberg, stämsångerska och textförfattare.

Låten finns på Spotify. Sök på Skånska Byggvaror och Hur svårt ska det va?

Per-Ivan Christiansson, marknadschef och vice VD, tel: 0733-223003, växel 042-25 30 00.

E-post: pcn@skanskabyggvaror.se