​PVC Energifönster - ett praktiskt och tåligt energifönster för framtiden

PVC fönster i genomskärning. En mycket energieffektiv och stark konstruktion.

Nu blir det ännu enklare för husägaren att satsa på energieffektiva och tåliga PVC-fönster. Skånska Byggvarors nya satsning på 3-glas PVC-fönster med U-värden så låga som 0,74 möter ett växande intresse för energieffektiva fönster.

0,74 i u-värde. Under de senaste åren har energieffektiviteten ökat dramatiskt när det gäller fönster. Villaägare väljer i allt högre utsträckning energieffektiva fönster som förbättrar hemmets energiprestanda. Nu lanseras ett prisvärt och kvalitativt alternativ som passar bra för renovering, nybyggnation eller tillbyggnad. De nya modellerna med 3-glas energiglas har dessutom en mycket isolerande profil runt fönstret som gör att det totala isolervärdet förbättras ytterligare. Och Skånska Byggvarors nya fönster håller stilen över åren. I laboratorietester och verkliga livet har PVC-fönster visat sig hålla i minst 25 år utan att missfärgas eller på andra sätt påverkas.

Vi är väldigt stolta över vårt nya energifönster i PVC. Ett fantastiskt fönster som inte bara är energieffektivt utan även underhållsfritt och praktiskt. En riktig vinnare som kommer att göra livet enklare för många villaägare samtidigt som det sänker uppvärmningskostnaderna. Tydligt är också att PVC-fönstret får allt större genomslag, vilket vi märker bland våra kunder, tillägger Tina Dalemo, produktchef Skånska Byggvaror.

PVC Energi från Skånska Byggvaror är ett 3-glas energifönster, även kallat passivfönster, som är det enkla valet för de som vill göra den största möjliga energibesparingen i sina hem. PVC Energi kan väljas med så lågt u-värde som 0,74 tack vare en mycket isolerande profil runt fönstret som gör att dessa låga isolervärden kan uppnås.

Ett öppningsbart PVC Energi kostar från 1.315 kr och ett fast från 895 kr. Fönstret lanserades inför hösten 2015.

Skånska Byggvaror, Tina Dalemo produktchef, tel: 0732-22 30 04 E-post: tina.dalemo@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00.Besöksadress: Kanongatan 13, 254 67 Helsingborg