​Skånska Byggvaror ökar expansionstakten i Norge och öppnar ny butik i Oslo

Den nya butiken i Oslo är 650 kvadratmeter stor och bjuder på naturtrogna hemmamiljöer för inspiration

Efter 60 procent tillväxt i Norge under 2014 fortsätter Skånska Byggvarors expansion via varumärket Grönt Fokus. Den 22 juni invigs en helt ny butik i Alnabru, Oslo. Butiken blir den andra i Norge efter lanseringen av ett nytt butikskoncept 2014. Den nya butiken är 650 kvadratmeter stor och bjuder besökaren på en naturtrogen trädgårdsupplevelse med växtlighet, stensatta innergårdar och timrade väggar. Fokus ligger på inspiration inom uterum, växthus, stugor och spa.

De senaste åren har norrmännen intresse för att utveckla sina trädgårdar med nya uterum och växthus vuxit starkt. Under våren 2014 närmast exploderade intresset för uterum och växthus från Grönt Fokus. Därför satsar företaget på en ny butik i Alnabru, Oslo. Det blir den andra stora satsningen i Norge efter öppningen i Kristiansand. Den nya butiken blir ännu större och ännu mer inspirerande.

Målet är att kunderna ska tycka att butiken är ovanligt spännande och inspirerande! Vi öppnar en upplevelse som ingen annan aktör erbjuder och ett sortiment som kommer att få norrmännen att längta efter att utveckla sina hem med bland annat uterum och växthus. Uterum som hittills inte är så vanliga i Norge som i Sverige men som vi nu känner ett snabbt växande intresse för i Norge. Satsningen stärker kännedomen om Grönt Fokus och visar hur enkelt det är att handla av oss, oavsett om det sker i butik eller via vår e-handel, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Den nya butiken i Oslo har ritats av arkitektbyrån Griab. Utöver storsatsningen lanserades under mars 2015 även en helt ny e-handel via Grönt Fokus hemsida, med inspiration av den svenska framgången inom e-handel. Utöver butikspersonal i butikerna finns även så kallade e-butiker inne i butikerna där kunderna enkelt och tryggt kan beställa sina varor.

Skånska Byggvaror, Anders Johansson Eickhoff, VD, tel: 0733–22 30 00. Växel 042-25 30 00.

E-post:anders.johanssoneickhoff@skanskabyggvaror.se