Pontus Winqvist ny direktör för Investor Relations i Skanska

Skanska har utsett Pontus Winqvist till direktör för Investor Relations inom Skanska-koncernen.

Pontus Winqvist som är civilekonom och auktoriserad finansanalytiker, AFA, har varit anställd i Skanska sedan 1997 där han bland annat har arbetat inom Skanska Financial Services och Skanska Kommersiell Utveckling Europa. Han kommer närmast från posten som ekonomichef för Skanska Kommersiell Utveckling Norden.

Winqvist tillträder tjänsten den 3 november och efterträder därmed Anders Lilja som tidigare i år utsetts till chef för Controlling inom Skanska. Pontus Winqvist kommer att rapportera till Karin Lepasoon, direktör med ansvar för Kommunikation och IR.

Pontus Winqvist, direktör, Investor Relations, Skanska AB,
tel 08-753 88 00
Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 38
Direktnummer för media: 08 753 88 99

Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.com

Skanska är ett av världens ledande byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 60.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2007 uppgick till 139 miljarder kronor.