Pressinbjudan: Start för Stockholms största kontorsbygge

Tisdagen den 9 maj kl. 10.00 tar vi det första spadtaget för ÅF:s nya huvudkontor vid Haga Norra i Solna. Den nya kontorsbyggnaden omfattar 10 våningsplan om totalt 46 000 kvm, varav 28 000 kvm kontor och är därmed det största nya kontorsbygget i Stockholm på flera år. Kontoret beräknas stå klart för inflyttning i oktober 2008. Till ceremonin inbjuds intressenter från media, kommun och näringsliv. Tid: Tisdagen den 9 maj kl. 10.00-12.00 Plats: Frösundaleden 2 (Haga Norra, invid E4:an) Medverkande: ÅF:s vd och koncernchef Jonas Wiström, Skanska:s koncernchef Stuart Graham, byggnadsnämnden i Solna:s ordförande Anders Ekegren, samt Jonas Falk, arkitekt på Strategisk Arkitektur. Efter ceremonin kommer en lättare lunch att serveras. Anmälan sker till Veronica Haglund på veronica.haglund@skanska.se Varmt välkommen till Haga Norra den 9 maj kl. 10.00! För ytterligare information, kontakta: Veronica Haglund, kommunikatör Skanska Kommersiell Utveckling Norden AB, tel. 070-677 11 14 veronica.haglund@skanska.se

• Kontrakt, uppdrag

• Stockholm

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, övriga Europa och Nordamerika. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har idag cirka 40 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.

Skanska is one of the world’s leading construction and project development companies, focused on selected home markets in the Nordics, Europe and USA. Supported by global trends in urbanization and demographics, and by being at the forefront in sustainability, Skanska offers competitive solutions for both simple and the most complex assignments, helping to build a sustainable future for customers and communities. The Group currently has about 40,000 employees. Skanska's sales in 2017 totaled SEK 161 billion.