Provsmaka Skellefteå!

Provsmaka Skellefteå!

Boka måndag 29 april för en kulinarisk tur bland Skellefteås bästa restauranger med god mat och gott umgänge tillsammans med andra matintresserade.

Välkommen till en kulinarisk helkväll i Skellefteå. Som gäst på fyra olika restauranger får du njuta av olika gastronomiska upplevelser med en särskilt utvald dryckesmeny. Samtidigt som du ger dig själv en upplevelse med god mat bidrar du till ett levande restaurangliv i Skellefteå. Du stöttar även den ideella föreningen Matfestens vänners arbete för matkulturen i norr.

Så går det till:

Med bekräftelsen på anmälan får du och ditt sällskap information om på vilken restaurang er rundtur börjar. Där serveras ni den första av fyra kulinariska upplevelser med ett delikat dryckesval. Sedan fortsätter det med besök på tre andra restauranger i Skellefteå. Till kvällens avsmakningsmeny serveras en särskilt utvald vinmeny eller alkoholfritt alternativ.

Nyhet – avslutning med mingel

Nytt för i år är att kvällen avslutas med ett gemensamt mingel på Verandan, Stadshotellet.

Medverkande restauranger är Nordanågården, Restaurang Nygatan 57, Stiftsgården och Verandan Kök & Bar.

Senaste anmälningsdag är 15 april.

Arrangör: Matfestens vänner ideell förening i samverkan med de medverkande restaurangerna. Destination Skellefteå AB svarar för de busstransporter som ingår.

Presskontakt Marknadschef, Skellefteå kommun 0910-73 46 57

Presskontakt Kommunikatör Marknadsenheten 0730485440

Caroline Thorén

Presskontakt Press-och mediestrateg Kommunala frågor 076-127 94 32