Bizbuz och Alvargalan flyttas fram

Med anledning av det rådande läget och de nya restriktionerna från Folkhälsomyndigheten kommer Skellefteås näringslivsgala Alvargalan och näringslivsdagen Bizbuz att flyttas fram och genomföras fredagen den 26 mars 2021. Det är beskedet från arrangörerna Alvargalans vänner och näringslivskontoret, Skellefteå kommun.

– Det är ett speciellt år där det är viktigt att kunna ställa om utifrån rådande läge och hitta kreativa lösningar. Förhoppningsvis kommer vi att kliva ut på andra sidan, möta våren och ljuset och arrangera en inspirerade och bra dag i mars, säger Leif Häggmark, ordförande i Alvargalans vänner.

Näringslivsdagen Bizbuz samt Alvargalans prisutdelning planeras fortfarande att sändas från The Great Northern (TGN) men ska även gå ses via internet och upplevas live på sju andra platser: Skelleftehamn, Byske, Boliden, Jörn, Burträsk, Lövånger samt Scandic Hotel i Skellefteå.

– Vi vill vara tydliga med att det inte handlar om att ställa in – utan anpassa oss och ställa om och tänka nytt. Upplägget har fått ett fantastiskt bra mottagande både från orterna utanför centralorten och i centralorten. Att sprida ut oss i omlandet för att visa på att hela Skellefteå kommun behövs för vår framtidsresa är väldigt uppskattat, säger Anja Palm, näringslivschef, Skellefteå kommun.

BIZBUZ

Bizbuz är idag ett självklart forum för alla som är intresserade av Skellefteås utveckling och som trivs bäst med att tänka framåt. En dag fylld av föreläsningar och diskussioner med näringslivet i centrum skapar ett utmärkt tillfälle att ta till sig nya insikter, utöka det professionella nätverket och hitta nya samarbeten.

ALVARGALAN

Alvargalan arrangeras av näringslivet i Skellefteåregionen genom den ideella föreningen Alvargalans vänner med Skellefteås näringslivsorganisationer som huvudmän. Syftet med galan är att skapa stolthet genom att synliggöra framgångsexempel och framträdande insatser inom Skellefteås näringsliv. Galan är uppkallad efter en person som genom sin gärning blivit en symbol för den starka entreprenörsanda som Skellefteå förknippas med – entreprenören och företagsbyggaren Alvar Lindmark.

Roland Eriksson

Näringslivskoordinator och företagslots, Skellefteå kommun Projektledare Bizbuz 073-088 58 19