Johan Linder gästar Bizbuz Stories.

Bizbuz Stories gästas av Nordskens Johan Linder

Nästa omgång av Bizbuz Stories, näringslivseventet där berättelserna kring företagandet står i fokus, är det prisvinnaren, entreprenören och den självutnämnda nörden Johan Linder som bjuder in sin hemliga gäst.

Spelfestivalen Nordsken har knappast gått en enda Skellefteåbo förbi med sina arkadspel, lan, lajv, cosplay och udda inspel som besök av Jabba the Hut. En av grundarna och även en av de mest drivande i Nordsken heter Johan Linder, och det är han som kommer vara värd för nästa Bizbuz Stories som äger rum torsdag den 25 april. Gästen hålls i vanlig ordning hemlig ända fram till att den presenteras på scen, men Johan berättar varför han valde just henne:
– Det är en person som jag lärt känna senaste året och som jag tycker är fantastisk. Hon är en grym inspirationskälla och duktig på det hon gör. Hon har tyvärr också fått utstå en hel del trakasserier genom åren. Om det och mycket annat ska vi prata om. Jag tror att samtalet kommer bli väldigt givande, säger Johan Linder.

– Vi har under 2018 arrangerat tre omgångar av Bizbuz Stories, och det har varit så pass lyckat att vi förlänger med tre träffar även under 2019. Tanken är att skapa fler mötesplatser för erfarenhetsutbyte och branschöverskridande nätverkande. Det är historierna som ligger i fokus, för det är inte alltid succéberättelserna som ger insikt. Det handlar lika mycket om misslyckanden, vägval och motgång, säger Ida Lindh, näringslivsutvecklare, Skellefteå kommun.

Bizbuz Stories finns till för att skapa fler mötesplatser för erfarenhetsutbyte och nätverkande. Träffen utgår ifrån att en välkänd person från Skellefteå bjuder in en gäst med en stark berättelse som publiken får ta del av. Gästen hålls alltid hemlig in i det sista.

Bizbuz Stories torsdag 25 april klockan 16.00 – 18.00 på Scandic.
Aftonen inleds med dryck och tilltugg. Samtalet startar 16.30.
Eventet är kostnadsfritt och öppet för alla. Anmälan krävs.
Anmälan via länk: https://www.eventbrite.com/e/bizbuz-stories-biljetter-59102468073
Löpande information delas på Facebooksidan Bizbuz Skellefteå.

Ida Lindh

Strategiskt ansvarig, Campus Skellefteå 070-541 39 89