Maria Broman invald i styrelsen för SNDMO

Maria Broman, VD för Visit Skellefteå, har valts in i styrelsen för det nationella destinations-nätverket SNDMO.

SNDMO står för Swedish Network of Destination Management Organisations och är ett nationellt nätverk för destinationsorganisationer och städer från Sveriges större kommuner, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Vid årsstämman i Falkenberg valdes Maria Broman in i styrelsen, och även till vice ordförande för föreningen.

- Ett inspirerande och viktigt uppdrag. Tillsammans med övriga i styrelsen och nätverket vill jag bidra till det viktiga förutsättningsskapande arbetet för besöksnäringen, säger Maria Broman.

SNDMO är en opolitisk, ideell och icke vinstdrivande organisation som utvecklar svensk besöksnäring och fungerar som påverkansorgan för nationella frågor inom besöksnäringen. SNDMO är även ett viktigt gemensamt forum för kunskapsöverföring, marknadsföring och destinationsutveckling.

- De senaste åren har besöksnäringens betydelse för samhällsutveckling blivit allt tydligare och arbetet i SNDMO gör viktig skillnad både nationellt och lokalt, fortsätter Maria Broman.

Styrelsen består av Sofie Lidholm Västerås (ordförande), Maria Broman Skellefteå (vice ordförande), Fredrik Jansson Falkenberg, Helena Wennerström Helsingborg och Mikael Jonsson Östersund.

För mer info:
Maria Broman, VD Visit Skellefteå, 070-726 02 04

Om Visit Skellefteå
      Visit Skellefteå AB är Skellefteås destinationsbolag, som ägs gemensamt av näringslivet och Skellefteå kommun. Bolaget verkar inom tre affärsområden, handel och stadskärneutveckling, privatturism samt möten & evenemang, och är en samverkansplattform för utveckling och marknadsföring av Skellefteå som besöksmål, etablerings- och bostadsort. Visit Skellefteås vision är tillsammans får vi fler att välja ett hållbart Skellefteå.

www.visitskelleftea.se. Tel: 0910-45 25 10.