Picknick är temat för Inflyttardagen 2023.

Välkommen till Inflyttardagen - en chans att lära känna Skellefteå

Skellefteå kommun vill att alla som nyligen har flyttat hit till Skellefteå verkligen ska kunna trivas här. Därför bjuder vi in till Inflyttardagen, där vi tänkte ta chansen att tipsa om allt spännande som platsen erbjuder.

En stor mängd föreningar, organisationer och företag finns på plats, med både aktiviteter och erbjudanden som är intressanta för den som är nyinflyttad. Även kommunens verksamheter kommer att finnas på plats och visa upp sig. Allt för att de som flyttat hit ska få en så bra start som möjligt på livet i Skellefteå.

Över 60 utställare kommer att finnas på plats.

Hela familjen är självklart välkommen. Inflyttardagen bjuder på alltifrån utomhusaktiviteter och pyssel, till möjligheten att möta arbetsgivare och delta i tävlingar. Med andra ord finns det något att göra för både små och stora. Plus chansen att lära känna både gamla och nya Skellefteåbor.

Temat för 2023 är picknick. Så ta gärna med en filt och tilltugg för att njuta av en dag härliga Nordanå. Skulle det vara dåligt väder har vi ordnat så att det går att vara inomhus.

Inträdet är givetvis gratis. Men till vissa aktiviteter behöver man anmäla sig då det finns begränsat antal platser, annars är det fritt att komma och gå som man vill. Nordanå kultur- och fritidsområde ligger bara några hundra meter från centrala Skellefteå och det är enkelt att cykla, gå, köra bil eller ta bussen till centrum.

Tid: Söndag 18 juni kl. 11–16

Plats: Nordanå

Mer info:

Inflyttardagen - Skellefteå kommun (skelleftea.se)