Gå direkt till innehåll

Nyhet

Helena Renström blir ny kommunikationschef

Helena Renström blir ny kommunikationschef i Skellefteå kommun. Hon kommer närmast från rollen som projektchef för SE26 och dessförinnan som marknadschef hos Skellefteå kommun.

- Det känns jättekul att få fortsätta att jobba för att utveckla kommunikationen inom Skellefteå kommun, både internt och externt, och ser fram emot att jobba med nya områden och utmaningar tillsammans med mina medarbetare inom organisationen, säger Helena Renström, tillträdande kommunikationschef.

Helena Renström anställdes som marknadschef i Skellefteå kommun 2012 och hade rollen fram till 2023 när hon gick vidare till uppdraget som projektchef för SE26. I rollen som marknadschef har hon haft en central funktion i att utveckla platsens varumärke och stärka Skellefteås attraktivitet.

Innan hon började arbeta i kommunen var Helena Renström verksam som forskare och lärare vid Handelshögskolan på Umeå universitet. Hon är ekonomie doktor i marknadsföring.

- Jag är väldigt glad över att Helena nu kommer att axla rollen som kommunikationschef i Skellefteå kommun. Hon har en gedigen kunskap och lång erfarenhet inom området, kombinerat med ett driv och ett hjärta för såväl organisationen som Skellefteå. Hon har också en god förmåga att se helheter och att jobba både strategiskt och operativt. Hennes kompetens kommer att bidra till att utveckla både vårt kommunikationsarbete och det koncernövergripande utvecklingsarbetet, säger Kristina Sundin Jonsson, kommundirektör.

Helena Renström tillträder som kommunikationschef den 1 september 2026. Hon kommer att ingå i kommunens ledningsgrupp.

För mer information, kontakta:

Kristina Sundin Jonsson, kommundirektör, 070-60 88 969
Helena Renström, tillträdande kommunikationschef, 072-560 48 37

Ämnen

Kategorier

Regioner

Kontakter