Skepparholmen springer för ett renare Östersjön

Ett motionslopp för ett renare innanhav. Den 19 juni genomförs motionsloppet för 7:e året i rad. Det är Skepparholmen Nacka, spa- och konferenshotell i Saltsjö-Boo, strax utanför Stockholm, som anordnar en tävling där anmälningsavgiften oavkortat går till Världsnaturfondens arbete för ett renare Östersjön.

Loppet "Skepparholmen springer för Östersjön" där man väljer om man vill springa 5 eller 10 km genomförs den 19 juni. Alla som är 12 år och äldre och tycker om att motionera är välkomna. Start och mål är på Skepparholmen och det blir både fina priser och förtäring efteråt, säger Eva Suits, marknadschef på Skepparholmen. Skepparholmen, som är ett Svanenmärkt hotell och genomgående arbetar för en bättre miljö, stödjer Världsnaturfondens arbete för ett renare hav. Vårt spa- och konferenshotell ligger alldeles vid Östersjön och för oss är det en självklarhet att göra vad vi kan för ett friskare innanhav. Med ett lopp som "Skepparholmen springer för Östersjön" hoppas vi kunna bidra lite till att rädda en mycket känslig miljö, säger Eva Suits.

Ett motionslopp passar också bra in i Skepparholmens verksamhet då man erbjuder spakonferenser för företag och blodsockersäker mat som gör deltagarna extra pigga. De har även nytt gym och många träningsevents. "Skepparholmen springer för Östersjön" arrangeras i samarbete med den lokala friidrottsföreningen Boo IF.