Vinnare av "Årets Spakonferens 2016"

Skepparholmen Nacka har vunnit utmärkelsen "Årets Spakonferens" i Spa Awards årliga tävling. Juryns motivering löd; "Skräddarsydda sportkoncept och egendesignade stolar - mötesproffsen sitter aldrig still."

Med ett nybyggt skandinaviskt spa, uppgraderat konferensutbud samt en vidareutveckling av verksamhetsinriktningen med hälsa, omtanke och personligt bemötande har Skepparholmen Nacka överträffat de högt ställda verksamhetsmålen. Rörelseresultatet för 2015 har dubblats jämfört med tidigare år. Sedan 2005 har 138 MSEK investerats för att rusta upp fastigheten och den vackra parken runt omkring.

- Vi är glada för att vi återigen premierats för vårt kontinuerliga utvecklingsarbete och att vi fortsätter stå ut som ett av Sveriges bästa spakonferens-hotell. Det är tredje gången vi får pris i Spa Awards och tidigare i år utsågs vi av Nacka kommun till årets konferensanläggning, säger Gabriella Persson Klahr, VD Skepparholmen Nacka.

Endast 20 minuter från Stockholm Citys finns enastående förutsättningar att skapa en naturnära vistelse som stärker kropp och själ. Spat har genomgående en ljussättning och inredning i skandinavisk anda inspirerat av naturen och de fyra årstiderna. Skepparholmen Nacka har 50 års erfarenhet av att anordna utbildningar, möten och konferenser - stora som små. Nyligen har största konferenslokalen Sjösalen fått en helt ny look och nyinköpta konferensstolar är av egen design för bästa komfort och kvalitet.

En vistelse på Skepparholmen Nacka innebär omtänksamhet om både det inre och yttre. Spa- och konferenshotellet är först med blodsockersäkra konferenser. Maten som erbjuds är baserad på mer protein, långsamma kolhydrater, mycket grönsaker och antioxidanter. Den specialutformade menyn är framtagen för att hjälpa gästernas koncentration genom att hålla en jämn blodsockernivå under hela dagen.

En viktig del av Skepparholmen Nackas verksamhet är att ligga i framkant när det gäller att verka för kvalitetssäkring och en hållbar utveckling. Som bevis på detta är Skepparholmen Nacka först i Sverige med att vara hållbarhetscertifierade enligt ISO-standarden 20121 "Hållbarhet vid Evenemang.”

• Vatten/havsmiljö

• #spaawords #spakonferens

• Stockholm

Skepparholmen Nacka är ett spa- och konferenshotell, beläget i Nacka i Stockholms innerskärgård. Skepparholmen AB ägs av Masmästaren Fastigheter AB och drivs i hållbar, skandinavisk anda. www.skepparholmen.se