Dubbel markanvisningsvinst i Halmstad!

Skeppsviken har tillsammans med Kaminsky Arkitektur tagit fram de vinnande förslagen till två anvisade tomter i Fyllinge i Halmstad. Totalt handlar det om ca 117 svanenmärkta bostadsrätter där mobilitet och energi är integrerat i både gestaltning och vardag.

- Spännande och ärofullt, minst sagt! Det var många som lämnade bra förslag på båda tomterna, men vi var snäppet vassare, två gånger om. Förslaget innehåller många godbitar när det kommer till gestaltning, hållbarhet, teknik och marknad. Jag ser det som att det kommer utveckla inte bara oss som utvecklare utan även Halmstad och de framtida bostadsrättsägarna. Projektet innebär också premiär för oss som samhällsbyggare i Halmstad, säger Max Larsson, projektledare Skeppsviken Fastighets AB.

-I Fyllinge har vi kombinerat innovativa hållbarhetslösningar med en arkitektur som hämtar inspiration från den småskaliga stenstaden i centrala Halmstad. Husen har solcellstak och du kan ta med cykeln hela vägen hem till cykelbalkongen, säger Joakim Kaminsky, Kaminsky Arkitektur.

Vi har öppnat upp för möjlighet att anmäla sitt intresse för projektet redan nu. En intresseanmälan är ingen köplats, utan bara ett sätt att löpande få information om projektets framfart. Tempot tror och hoppas vi kommer vara högt och vi försöker gå ut till försäljning så fort som möjligt. Följ med på skeppsviken.se/fyllinge.