Kompetenskoncernen Skill etablerar kontor i Trollhättan

Kompetenskoncernen Skill öppnade vid årsskiftet kontor i Trollhättan. Med över 150 konsulter är företaget redan verksamt i regionen – ett arbete som nu växlas upp. ”Behovet av kompetens hos industrin är stort i regionen och vi märker av en ökad efterfrågan”, säger Christian Andersson-Gran, operativ chef på Skill.

Skill, som grundades 1997, har de senaste åren växt till att bli ett av Sveriges stora kompetensföretag, med särskilt fokus på teknikintensiva företag och industri. Kontoret i Trollhättan blir bolagets åttonde och man finns nu från Stockholm i norr, till Göteborg i väst och Malmö i söder.

- Med en stark kundbas i teknik och industri samt IT och tech hjälper vi våra kunder till rätt kompetens. Vi fortsätter att växa med målet att vara en långsiktig partner till våra kunder och kunna hjälpa dem i hela deras behov av kompetensförsörjning, säger Christian Andersson-Gran.

Skill har varit verksamma i Trollhättan i flera år och vuxit starkt i hela Västra Götalandsregionen. Idag har man flera konsulter anställda där GKN är största kunden.

- Hela Västra Götalandsregionen är växande och intressant för oss, inte minst Trollhättan och Trestadsområdet, därför är denna satsning helt naturlig. Vi vill arbeta nära våra kunder och finnas tillgängliga, säger Christian Andersson-Gran.

Skill erbjuder en helhet inom kompetensförsörjning med rekrytering, bemanning, lärlingsprogram och skräddarsydda utbildningar. Under varumärket Skill Executive erbjuder man executive search, chefsrekrytering och interim management.

Ägarbilden är unik då man ägs av 14 av Sveriges främsta industriföretag där ingen aktieägare tar någon utdelning, istället återinvesteras vinsten i företaget och i satsningar och projekt för att långsiktigt säkra kompetensförsörjningen.

- Vi möter och inspirerar unga inom teknik och it genom olika projekt, utbildningar och satsningar – exempelvis programmeringslägret Code Summer Camp och lovaktiviteten Boost Week. Ett arbete som ska fortsätta och växlas upp de kommande åren.

Kontoret öppnades den 2 januari och ligger i Innovatum Science Park på Nohabgatan 14.

För mer information:

Christian Andersson-Gran.
    christian.andersson-gran@skill.se

Om Skill

Skill grundades 1997 och är idag en modern kompetenskoncern med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Skill gör också unika satsningar med syfte att inspirera unga till intresse för teknik och IT samt hjälper industrin att ställa om genom sitt engagemang inom IUC Sverige. Med en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech hjälper Skill företag till rätt kompetens med mottot: Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

• Västra Götaland

Från rekrytering och bemanning till skräddarsydda utbildningar – på Skill ger vi människor förutsättningar att växa.
    För när människor växer, växer företag.

Sofia Ahlqvist

Kommunikatör och Content/PR-ansvarig 0720-832473