Intensive Moisture Balance och Intensive Moisture Cleanser

Dermalogica introducerar en mild men effektiv duo för torr hud

Hudens lipider bildar tillsammans med hudcellerna den barriär som både balanserar hudytans pH-värde och samtidigt förseglar fukt. När hudbarriären skadas eller torkas ut blir huden mer känslig för klimat, stress och andra omgivningsfaktorer. Synliga tecken på detta är fjällning, grådaskig hudton, stram och/eller kliande hud. För att återställa och skydda torr hud från att bli värre så behöver den närande – men också rätt sorts – fetter.

Därför har Dermalogica uppdaterat och förstärkt mjukgöraren Intensive Moisture Balance med det ultranärande BioReplenish Complex™, som består av phytosteroler, fettsyror och ceramider. Tester visar att BioReplenish Complex™ ökar hudens motståndskraft och förbättrar barriärlipidernas sammansättning.

Dermalogica har också en nyhet när det kommer till ett kritiskt moment för torr hud: rengöring. Nya rengöringen Intensive Moisture Cleanser är helt vattenlöslig och avlägsnar enkelt makeup och smutspartiklar utan att torka ut hudbarriären. Intensive Moisture Cleanser är också förstärkt med BioReplenish Complex som skyddar och stärker.

Tillsammans ger den här vårdande och närande duon torr hud en chans att återställa sig. På så sätt står den bättre emot de faktorer som är påfrestande för en skör, ömtålig och torr hudyta.

Ca.priser och datum för lansering:

• Intensive Moisture Balance: 565 kr/50 ml, 835 kr/100 ml. Finns hos återförsäljare.
  • Intensive Moisture Cleanser: 395 kr/150 ml, 650 kr/295 ml. Lanseras mars 2019.

Dermalogicas produkter finns hos professionella hudterapeuter, spa och återförsäljare runt om i Sverige. För närmaste återförsäljare besök www.dermalogica.se eller kontakta Skin Concept, 08-545 787 40.

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale - the Skin Care Makeup.