Dermalogica på Beauty By Me i Stockholm!

Dermalogica finns nu på salongen Beauty By Me som erbjuder det mesta inom hudvård så som klassiska ansiktsbehandlingar, vaxning, frans- och brynfärg, massage med mera. Varje behandling anpassas helt efter dina behov och önskemål.

Om Beauty By Me
I varje ansiktsbehandling får du noggrann kartläggning av ditt ansikte så att vi kan skräddarsy behandlingen efter just din huds behov och tillstånd. Vi använder oss enbart av Dermalogicas produkter som tar hudvården till en helt ny dimension, en hudvårdsserie som inte innehåller komedogena ingredienser, det vill säga sådana som täpper till huden och därmed framkallar pormaskar. Produkterna är fria från tilltäppande mineraloljor, lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen samt uttorkande SD-alkohol. Som Dermalogica-terapeut får vi hela tiden kontinuerlig uppdatering av det allra senaste inom produktutveckling, ingredienser och behandlingsmetoder.

Dermalogica mötte dagens ljus 1986. Det var då allt blinkade i neon, hårsvallen var större än någonsin och skönhet var viktigare än hudhälsa. Produkter för huden var glittriga accessoarer som matchade badrummen. Ingen pratade om ingredienser eller resultat. Allt kretsade kring doft, snygga förpackningar och lyxkänsla. Dermalogicas koncept med hudvård som gör skillnad för just det; din hud och inte ditt badrumsskåp, har under de senaste 27 åren förändrat marknaden radikalt. Innovativa produkter och resultat inriktade behandlingar är våra ledord och Dermalogicafans världen över har frisk hud, inifrån och ut.

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - the Skin Care Makeup.