Nya EKOLOGISKA Hydration Sprays från jane iredale

Hydration Sprays nu med ECOCERT-certifiering!
ECOCERT
är en av världens mest välrenommerade organisationer som
godkänner ekologisk kosmetik. Nya Hydration Sprays har gjort sig förtjänt av certifieringen genom att 100 % av innehållet kommer av ingredienser med naturligt ursprung. Sprayerna återfuktar huden, fixerar mineralmakeupen med extrakt och eteriska oljor från frukter och örter som Granatäpple, Apelsin och Ylang Ylang.

D2o™  hjälper till att fukta och boostar hudcellerna medan huden lugnas. Passar utmärkt för en normal till torr och/eller känslig hud med härlig doft av Ylang Ylang. Innehåller extrakt från Kamomill, Grönt te och Ylang Ylang som fixerar mineralerna.

Balance är speciellt utformad för att balansera hudens talgproduktion och pH-värde. Med eterisk olja, extrakt och vax från Apelsin och Apelsinskal passar den en normal till fet och/eller problemhud. Den innehåller även extrakt från alger, grapefrukt och grönt te.

POMMISST™ förbättrar hudens antioxidativa skydd mot fria radikaler och passar därför utmärkt en mer mogen hud. Återfuktar, behandlar och skyddar mot miljöpåverkan. Extrakt från granatäpple, vitt te och rosmarin fixerar mineralerna med en härlig doft av granatäpple.

Ca pris: 285 kr

jane iredale - hudvårdande mineralmakeup finns på spa, hudvårdscenter, Åhléns City (Stockholm, Göteborg) PUB Stockholm samt NK. Se även janeiredale.se för mer information.

Kontakta mig gärna för mer information.

Ayda Valadi
Vik. Pressansvarig jane iredale Sverige
ayda.valadi@skinconcept.se, 08-545 787 40

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - the Skin Care Makeup.