Nyhet! Clear Start Post-Breakout Fix – dina märken suddas bort!

Nyhet! Clear Start Post-Breakout Fix – dina märken suddas bort!

Har du märken efter akneutslag? Nu lanserar Dermalogica en punktbehandlande gelcreme som motverkar och reducerar märken efter finnar. Post-Breakout Fix påskyndar läkning av huden efter akneutslag samt motverkar pigment- och strukturförändringar.

Lanseras den 6 april 2022
15 ml, ca pris 245 kr

Alla får vi problem med akneutbrott till och från men de märken som bildas efteråt behöver inte dröja kvar. Om du klämmer dina finnar, och ännu mer om det görs på fel sätt irriterar det huden, kräver mycket längre läkningstid och efterlämnar missfärgningar eller hyperpigmenteringar som resultat. Vanligtvis bleknar dessa röda och/eller mörka fläckar med tiden, men processen kan ta veckor, kanske månader. Så om du har klämt en finne är det bästa du kan göra att omedelbart applicera Clear Starts Post-Breakout Fix.

Clear Starts nya punktbehandling hjälper till att återställa skadad hud efter ett utbrott och hjälper till att få dina kvarvarande märken att blekna. Nya Post-Breakout Fix kan användas på alla dina envisa märken, både nya och gamla.

Fördelar

• Motverkar märken och får dem att blekna
  • Exfolierar och jämnar ut hudtonen
  • Återställer huden och ger näring

Nyckelingredienser

• Salicylsyra exfolierar skonsamt och jämnar ut missfärgningar efter akneutbrott.
  • Hexylresorcinol reducerar hyperpigmentering (röda/mörka fläckar).
  • Squalane mjukgör och återställer skadad hud samt stabiliserar hudbarriären.

Hur använder du Post-Breakout Fix?

Applicera direkt efter rengöring på märket. Stryk ut och låt smälta in någon minut innan du applicerar en lugnande fuktkräm. Använd både morgon och kväll tills finnen bleknat bort.

Passar bra med
Under tiden din finne är inflammerad använd Breakout Clearing Booster för att ta bort aknetriggande bakterier. När finnen övergått till ett märke byter du till Post-Breakout Fix. Använd tillsammans med dagcremen Clearing Defense SPF 30. Passar ung hud.

Om Clear Start

Clear Start-serien är skapad av Dermalogica och är utformad specifikt för att behandla ung problemhud. Clear Start innehåller kraftfullt renande och lugnande produkter med ingredienser som gör huden jämnare och renare, utan att orsaka tilltäppta porer och ömmande finnar.

Försäljningsställen

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.