Nyhet! Dermalogica Awaken Peptide Eye Gel – piggare ögon utan påsar

Nyhet! Dermalogica Awaken Peptide Eye Gel – piggare ögon utan påsar

Är du trött på att se trött ut? Nu lanserar Dermalogica en svullnadsdämpande, utslätande och återfuktande ögongel som reducerar intrycket av fina linjer, mörka ringar och påsar under ögonen.

Lanseras den 13 januari 2022
15 ml, ca pris 685 kr

Börjar du också din morgon med svullna ögon? Det finns många orsaker till det. Sömnbrist, allergier, åldrande, UV-ljus eller salt mat kan påverka så att du ser trött ut eller får påsar under ögonen.

Lösningen? Dermalogicas nya ögongel Awaken Peptide Eye Gel får dig att se mer utvilad ut. Denna formula med bland annat högaktiva peptider jobbar effektivt med att dämpa svullnad och påsar under ögonen samtidigt som mörka ringar och fina linjer minimeras. Awaken Peptide Eye Gel passar alla hudtyper och hudtillstånd och ger både en omedelbar synlig förbättring samt ett långsiktigt resultat (efter ca 8 veckor).

Produktfördelar

• Svullnadsdämpande
  • Utslätande
  • Återfuktande

• Aktivt peptidkomplex (Palmitoyltetrapeptid, Koffein, Diosmin och Forskolin): minskar effektivt svullnad och påsar under ögonen.
  • Lugnande peptidkomplex (Peptider, Rosmarinsextrakt, Chrysin): dämpar hudirritation och svullnad.
  • Bärnstenssyra (Succinic Acid): jämnar ut och förfinar hudstrukturen.
  • Jojoba: skyddar, binder fukt och stärker hudbarriären.

Hur använder du Awaken Peptide Eye Gel?

Applicera en liten mängd längs med det undre ögonbenet och klappa in försiktigt. Används i första hand på morgonen, antingen ensam eller under annan ögoncreme efter behov (låt i så fall Awaken Peptide Eye Gel först absorberas i någon minut). Kan användas dagligen. Undvik att få produkten i ögonen.

Passar bra med
En ögonvårdsrutin som kompletterar Awaken Peptide Eye Gel är att på kvällen rengöra med Special Cleansing Gel och därefter använda Age Reversal Eye Complex, en nattbehandling med retinol.

Dermalogicas behandlingar

Behandlingen Dermalogica Pro Eye Flash är en professionell ögonbehandling med kemisk peeling. Peelingen är kraftfull nog för att reducera fina linjer och ojämnheter – men samtidigt anpassad för att inte irritera den tunna huden. Perfekt för att dämpa mörka ringar och släta ut. Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på över 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare.

Dermalogicas produkter finns hos hudterapeuter, dermalogica.se och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se