Nyhet! Dermalogica Circular Hydration Serum – aktiv fukt i 24 timmar

Nyhet! Dermalogica Circular Hydration Serum – aktiv fukt i 24 timmar

Har du stram och uttorkad hud? Nu lanserar Dermalogica ett djupverkande serum i gelform som kickstartar huden, återställer hudens balans och ger fukt inifrån och ut.

Lanseras den 10 mars 2022
30 ml, ca pris 675 kr

Vår hud behöver fukt för att hålla sig frisk. Den riskerar dagligen uttorkning med allt den blir utsatt för: vårt snabbt föränderliga klimat, hektiska livsstil och andra faktorer som torkar ut. Med ny teknologi kan vi nu återaktivera ingredienser som applicerats flera timmar tidigare.

Nya Circular Hydration Serum ger huden kontinuerlig återfuktning. Detta serum fyller omedelbart på med fukt och återställer balansen inifrån, samtidigt som det förebygger framtida fuktförlust. Med berikad hyaluronsyra för att nå djupare ner i huden får du en fuktboost som verkar hela dagen. När du använder serumet förstärker den effekten av din mjukgörande creme. Resultatet på sikt? En mjuk, djupt återfuktad hud med lyster.

Fördelar

• Djupgående fuktboost som släcker törsten hos uttorkad hud.
  • Förbättrar vävnadens naturligt fuktbindande förmåga.
  • Återfuktar inifrån och ut.

• Hyaluronsyra förstärkt med kisel når djupare ner i hudens lager och återfuktar inifrån.
  • Algextrakt återfuktar snabbt och under flera timmar framåt.
  • Fermenterat sojaextrakt (polyglutaminsyra) återställer hudens naturliga fuktdepåer.
  • Växtutvunna sockerarter förstärkta med aminosyror som efterliknar hudens naturliga fuktbindare och motverkar framtida uttorkning.
  • Extrakt från havre (avena sativa) + fermenterade mjölksyrabakterier (lactobacillus) balanserar hudens naturliga mikroflora.
  • Hydrolyserat risprotein lugnar och ökar samtidigt fukthalten, vilket ger en mjukare och mer motståndskraftig hud.

Hur använder du Circular Hydration Serum?

Rengör huden noga och spraya över ansiktsvatten. 2-3 droppar av Circular Hydration Serum räcker till både ansikte och hals. Stryk ut och låt smälta in någon minut innan lämplig ögonprodukt och mjukgörande creme appliceras. Används morgon och/eller kväll.

Passar bra med
En hudvårdsrutin som kompletterar Circular Hydration Serum är daglig exfoliering och återfuktning med Daily Microfoliant, Hylaluronic Ceramide Mist (lansering i vår) och anpassad mjukgörare för din hud. Passar alla hudtyper.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på cirka 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa Dermalogicas digitala Face Mapping® med AI-driven teknik på dermalogica.se.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se