Nyhet! Dermalogica Daily Milkfoliant – våga exfoliera varje dag

Nyhet! Dermalogica Daily Milkfoliant – våga exfoliera varje dag

Exfoliering är nyckeln till en frisk hud. Inte bara hjälper du huden att bli av med torra, döda celler, du förbättrar samtidigt effekten av de produkter som används efteråt. Du kan använda en exfoliering varje dag – men inte vilken produkt som helst. Nya Daily Milkfoliant är perfekt för dig som vill ha en lättanvänd produkt som kan användas dagligen.

Lanseras den 9 juni 2022
74 g, ca pris 725 kr

Exfoliering, peeling, skrubb – kärt barn har många namn. Nu kan du se fram emot mjuk, len och lugn hud varje dag. Nya Daily Milkfoliant är en skonsam exfoliering i pulverform med naturligt polerande och lugnande ingredienser från bland annat havre och kokosmjölk. Ingredienserna frisätts när produkten enkelt aktiveras till ett löddrande skum genom att tillsätta vatten. Resultatet blir en lenare och lugnare hud.

Fördelar

• Polerar för att ta fram mjukare, jämnare hud.
  • Återställer och stärker hudens fuktbarriär.
  • Lugnar och balanserar huden.

• Finmalet havremjöl aktiveras av varmt vatten och frisläpper substanser som löser upp döda hudceller och ger en skonsam, mjuk polering av hudytan.
  • Vindruvsextrakt och arginin (ett komplex bestående av fermenterat vindruvsextrakt och aminosyran arginin) ger en milt kemiskt exfolierande och lystergivande effekt.
  • Papain (enzym som utvinns ur papayafrukt) löser upp keratin och hjälper på så sätt till att stöta av döda hudceller.
  • Sackaridisomerat (växtutvunnet kolhydratkomplex) förbättrar effekten av de exfolierande ingredienserna genom att öka hudytans fukthalt och optimera mikrofloran.
  • Hyaluronsyra binder fukt och förbättrar förutsättningarna för hudens naturliga exfoliering.
  • Kokosmjölk i pulverform, rik på lipider och vitamin E, gör hudytan mjuk och följsam.
  • Havremjölsextrakt, rik på lipider och avenatramider (antiinflammatorisk komponent), mjukgör och lugnar.
  • Finfördelat havssalt innehåller mineraler (magnesium) som har lugnande egenskaper.

Så använder du Daily Milkfoliant

Häll cirka en halv tesked pulver i handen, tillsätt varmt vatten och massera upp ett mjukt lödder i händerna. Applicera efter rengöring på ansikte och hals, undvik att få produkten i ögonen. Massera över huden i cirka en minut, skölj sedan noggrant med ljummet vatten. Följ upp med lämpligt serum och mjukgörare. Passar alla hudtyper och hudtillstånd, även den mest känsliga.

Passar bra med
Vi rekommenderar användning av Daily Milkfoliant en gång per dag, antingen på morgonen eller kvällen. Använd gärna tillsammans med Multi-Active Toner och nylanserade Circular Hydration Serum för en lugnande, fuktgivande hudvårdsrutin.

Flaskan är gjord av 50 % återvunnen plast. Veganvänlig.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på cirka 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping®dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se