Nyhet! Dermalogica Deep Breakout Liquid Patch – punktbehandlare mot aktiva blemmor

Lanseras den 24 augusti 2023
15 ml, ca pris 425 kr

Dermalogicas nyhet Deep Breakout Liquid Patch är en svavelbaserad punktbehandlare som motverkar och behandlar blemmor som uppstår när porerna täpps till av bakterier och döda hudceller.

Deep Breakout Liquid Patch fungerar som ett osynligt, halvgenomsläppligt plåster som syresätter och hjälper till att lösa upp den tilltäppta blemman, samtidigt som området skyddas mot föroreningar och bakterier. Produkten kan användas när som helst, även över makeup. Den är även säker att använda under graviditet om huden löper amok på grund av hormoner.

Fördelar

• Osynligt, flytande plåster som motverkar aknebakterier.
  • Lugnar, dämpar och motverkar framtida blemmor och pigmentfläckar.
  • Säker att använda under graviditet.

• Hudliknande film bildar ett skydd som släpper igenom syre samtidigt som huden skyddas mot föroreningar och irriterande ämnen.
  • Kamfer svalkar, reducerar talgproduktion och dämpar smärtkänsla.
  • 5 % svavel hjälper till att bekämpa inflammerade blemmor.
  • 4 % niacinamid hjälper till att lugna huden och reducera post-inflammatoriska märken.
  • Dermalogicas patenterade TT-komplex (timjan- och tallextrakt) tillsammans med lugnande polylysin motverkar aknetriggande bakterier.
  • Polyfenolrikt granatäppleextrakt hjälper till att släta ut huden.

Så använder du Deep Breakout Liquid Patch

Applicera en liten mängd direkt när du känner att en ömmande blemma är på väg att bildas – på så sätt stoppar du utslaget innan det blir värre. Kan användas morgon och kväll tills blemman är borta. Använd bara på aktiva blemmor. Använd inte på skadad hud eller över större områden av ansiktet.

I Active Clearing-serien finns allt från djuprengöring och lermask till punktbehandlande serum och mattgivande mjukgörare med solskydd. Produkterna ska användas på hud som till och från har problem med orenheter och blemmor. Talgproduktionen normaliseras och huden blir matt, ren och fräsch. Din hudterapeut hjälper dig att hitta rätt produkt för just din hud.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på drygt 250 hudvårdskliniker i Sverige. Vill du ha en professionell ansiktsbehandling med fokus på att behandla och motverka alla former av tilltäppta porer, ömmande blemmor eller inkapslade milier rekommenderar vi Dermalogica Pro Clear. Detta är en specifik behandling som passar tilltäppt/fet eller aknebenägen hud. Huden blir ren och lugn efter en behandling.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.