Nyhet! Dermalogica Dynamic Skin Retinol Serum: 4 ålderstecken – 1 lösning

Nyhet! Dermalogica Dynamic Skin Retinol Serum: 4 ålderstecken – 1 lösning

Om du letar efter en produkt som ger snabba, synliga resultat mot hudåldrande väljer du troligtvis en med retinol. Retinolprodukter kan dock vara tuffa mot huden. Nya Dynamic Skin Retinol Serum är skapad för att motverka hudåldrande utan att kompromissa med hudens hälsa.

Lanseras den 10 januari 2023
30 ml, ca pris 1 140 kr

Dermalogicas högkoncentrerade och snabbverkande retinolserum Dynamic Skin Retinol Serum består av tre olika former av A-vitamin (retinol) samt en A-vitaminbooster. Detta nattserum passar alla hudtyper där ålderstecken såsom linjer, ojämn ytstruktur, förstorade porer och pigmentförändringar börjar bli mer markanta.

Fördelar

• Slätar ut djupare linjer och rynkor.
  • Förfinar hudstruktur och motverkar förstorade porer.
  • Jämnar ut hudtonen och reducerar pigmentfläckar.

I Dynamic Skin Retinol Serum hittar du 3 olika former av aktivt A-vitamin samt en A-vitaminbooster som stabiliserar och förlänger effekten av de aktiva komponenterna. Snabbverkande granaktiv retinoid, inkapslad retinol och retinol arbetar på olika djup i huden och tacklar fyra olika hudförändringar från olika håll. Till detta har man adderat återfuktande squalen och lugnande betaglukan som återställer och reparerar skador på cellerna.

Så använder du Dynamic Skin Retinol Serum

På kvällen: Utför nogrann dubbelrengöring, torka huden och spraya med lämpligt ansiktsvatten. Applicera ett tunt lager av Dynamic Skin Retinol Serum över ansikte och hals, undvik att få produkten för nära ögonen. (För det ömtåligare ögonområdet använd Age Reversal Eye Complex.) Låt serumet sjunka in och följ därefter upp med för hudtypen rekommenderad mjukgörare.

På dagen: Använd ett annat för hudtypen passande serum och var noga med att skydda huden med en mjukgörare med spf, gärna Dynamic Skin Recovery SPF 50.

Dynamic Skin Retinol Serum kan appliceras varje kväll. Om kraftig uttorkning eller rodnad mot förmodan uppstår, upphör med användning tills huden lugnat sig. Återuppta därefter användning varannan/var tredje kväll tills huden har vant sig.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på drygt 250 hudvårdskliniker i Sverige. Vill du ha en målinriktad och kraftfull ansiktsbehandling som motverkar tecken på hudåldrande så rekommenderar vi Dermalogica Pro Firm. Detta är en specifik behandling som kan liknas vid en workout för huden på ansikte, hals och dekolletage. Kombinationen av regenererande och stimulerande produkter och avancerade behandlingstekniker kommer att göra huden jämnare, slätare och mer spänstig.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping®dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skinconceptab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.