Nyhet! Dermalogica Micellar Prebiotic PreCleanse – en förtvätt med det lilla extra

Lanseras den 2 maj 2023
150 ml, ca pris 610 kr

De flesta av oss vill att våra hudvårdsprodukter ska göra mer. Samtidigt strävar vi efter enkelhet: i vårt dagliga liv, våra vardagsrutiner och även med våra hudvårdsprodukter. Vi vill ha en första rengöring som effektivt tar bort fettbaserad smuts, makeup och solskydd – samtidigt som huden inte torkas ut.

Nyheten Micellar Prebiotic PreCleanse innehåller en bas av rengörande havremjölk och miceller. Miceller fungerar som magneter som skonsamt men effektivt lyfter bort smuts och makeup från hudens yta. Med micellär teknologi kan man både lösa upp och kapsla in fett- och vattenlösliga partiklar. Micellar Prebiotic PreCleanse tar din rengöringsrutin ett steg längre: förutom att den attraherar och löser upp makeup och orenheter med dess skonsamma miceller, så stärker och återställer den även hudens mikroflora med hjälp av prebiotika. Detta gör denna förtvätt extra bra för känslig eller sensitiviserad hud.

Fördelar

• Löser upp + kapslar in makeup och smuts med hjälp av skonsam micellär teknologi.
  • Återställer hudytans naturliga mikroflora och pH-värde.
  • Förbereder för den nästkommande mer djupverkande rengöringen.

• Murumurusmör (palmfruktsextrakt) löser upp och kapslar in fettbaserade smutspartiklar.
  • Havremjölk med hudkonditionerande lipider som skonsamt rengör.
  • Prebiotiskt komplex återställer hudens mikroflora och förstärker vävnadens fuktbindande förmåga.
  • Aprikoskärnolja verkar antioxidativt och skyddar mot hudirritation.
  • Bomullsfröextrakt är rikt på aminosyror som stärker hudbarriären.

Så använder du Micellar Prebiotic PreCleanse

Tag 1–2 pumptag och massera in på torr hud utan att tillsätta vatten. Massera noggrant för att lösa upp smutspartiklar och makeup. Produkten kan även användas för att lösa upp makeup på ögon och läppar. Fukta därefter dina händer med ljummet vatten och massera så att Micellar Prebiotic PreCleanse löser upp sig till en lättflytande mjölk. Skölj därefter noggrant av med ljummet vatten.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på drygt 250 hudvårdskliniker i Sverige. Dermalogica ProSkin är den ultimata ansiktsbehandlingen. Med hjälp av våra mest avancerade produkter och behandlingstekniker skräddarsyr hudterapeuten en behandling för just din hud.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skinconceptabeller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.