Nyhet! Dermalogica Oil to Foam Total Cleanser – dubbelrengöring i ett enda steg

Nyhet! Dermalogica Oil to Foam Total Cleanser – dubbelrengöring i ett enda steg

Lanseras den 1 juni 2023
250 ml, ca pris 695 kr

Nu lanserar Dermalogica Oil to Foam Total Cleanser – en rengöring som gör allt i ett enda steg. Huden blir inte bara ren utan även omedelbart återfuktad, mjuk och len.

Dermalogica har varit föregångare när det gäller konceptet med dubbelrengöring och vårt nätverk av professionella hudterapeuter vet att hemligheten bakom väl rengjord, hälsosam hud är att rengöra två gånger. Först med en oljebaserad förtvätt som lyfter av makeup, spf-produkter och fettbaserad smuts. Sedan med en annan rengöring som är anpassad efter just din huds behov.

Men ibland har du kanske helt enkelt inte tid att dubbelrengöra och då kan en rengöring som jobbar dubbelt så effektivt – men utan att torka ut – ­­komma väl till pass. Nyheten Oil to Foam Total Cleanser är som en dubbelrengöring i en och samma flaska. En 2-i-1-rengöring som förvandlas från en gyllene olja till en rikligt löddrande rengöringsgel. Tar snabbt bort alla spår av både fett- och vattenbaserade partiklar och rengör huden i ett enda steg. Passar alla hudtyper och hudtillstånd.

Fördelar

• Löser upp fettbaserad smuts först.
  • Lyfter av resterande orenheter i nästa steg.
  • Balanserar hudens pH-värde, mikroflora och motverkar uttorkning.

• Havtornsolja: rik på växtutvunna antioxidanter (vitamin E, flavonoider och SOD) som neutraliserar och skyddar mot skadliga fria radikaler.
  • Milda surfaktanter från kokosnöt (Sodium Cocoyl Glutamate och Glutamic Acid-Cocamidopropyl Hydroxysultaine): gör skonsamt rent och bevarar hudens optimala pH-värde.
  • Extrakt från grönt te: innehåller surfaktanter som har milt rengörande egenskaper.
  • Växtutvunnet kolhydratkomplex (Sackaridisomerat): prebiotika som fungerar som en fuktmagnet i hudens översta lager och motverkar uttorkning.

Så använder du Oil to Foam Total Cleanser

Klappa in lite vatten på ansikte, ögonparti och hals. Ta därefter en liten mängd Oil To Foam Cleanser och stryk ut över området. Massera noga överallt för att med hjälp av produkten lösa upp fettbaserad smuts. Blöt därefter dina händer med rikligt med ljummet vatten och massera över ansikte och hals så att du får till ett löddrande skum som löser upp kvarvarande orenheter av makeup, fett och solkräm. Skölj därefter av med ljummet vatten.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på drygt 250 hudvårdskliniker i Sverige. Dermalogica ProSkin är den ultimata ansiktsbehandlingen. Med hjälp av våra mest avancerade produkter och behandlingstekniker skräddarsyr hudterapeuten en behandling för just din hud.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: https://www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.