Nyhet! Dermalogica Porescreen SPF 40 – multifunktionell primer med UV-skydd

Nyhet! Dermalogica Porescreen SPF 40 – multifunktionell primer med UV-skydd

Lanseras den 24 augusti 2023
30 ml, ca pris 685 kr

Nu lanserar Dermalogica Porescreen SPF 40 – en multifunktionell primer med UV-skydd som jobbar strukturförbättrande, utjämnande och lystergivande.

Vår hud utsätts ständigt för olika miljöfaktorer som bidrar till de ålderstecken vi ser på huden. Av dessa faktorer är den mest avgörande utan tvekan ultraviolett strålning (UV-strålning) från solen. Varje sekund i dagsljus resulterar i synliga förändringar på huden. Ju mer UV-strålning som når vävnaden, desto större skada. De mer långvågiga UV-strålarna träffar huden även när det är molnigt och skyddar du dig inte så leder det till förtida hudåldrande, rynkor, pigmentfläckar och i värsta fall även elakartade hudförändringar.

Samtidigt bidrar UVB-strålning till att kroppen kan bilda D-vitamin och det synliga ljuset påverkar även frisättning av våra må-bra-hormoner i kroppen. Det bästa är helt enkelt att se till att du får dagsljus varje dag och att du samtidigt skyddar de extra utsatta delarna av huden som ansiktet, nacken och händerna. Ingen solskyddsprodukt blockerar solens strålar till 100 % och är därför bara ett komplement till kläder och skugga. Men solskydd är ett viktigt extra försvar för dig som vill hålla huden frisk och slät så länge det går.

Nyheten Dermalogica Porescreen SPF 40 innehåller ett fysikaliskt mineralfilter med flera fördelar. Filtret skyddar mot både UVA- och UVB-strålar samtidigt som det har en utjämnande effekt på porstrukturen. Övriga aktiva nyckelingredienser är bland annat niacinamid som normaliserar talgproduktionen och ett ljusreflekterande komplex med gröna mikroalger, squalen och E-vitamin som med en primerliknande effekt jämnar ut hudtonen. Passar alla hudtyper och hudtillstånd.

Fördelar

• Bredspektrigt skydd mot både UVA- och UVB-strålning.
  • Minimerar intrycket av förstorade porer.
  • Jämnar ut hudton och struktur med sin primerliknande effekt.

Nyckelingredienser

• Zinkoxid (fysikaliskt mineralfilter) skyddar mot UVA- och UVB-strålar.
  • Niacinamid normaliserar talgproduktion och förbättrar porstruktur. Bevarar hudens fukthalt genom att stärka barriärfunktionen och på så vis motverka TEVF (transepidermal vattenförlust).
  • Gröna mikroalger, squalen, vitamin E återfuktar, mjukgör och jämnar ut hudtonen.

Så använder du Porescreen SPF 40

Skaka tuben innan varje användning. Applicera Porescreen SPF 40 över din vanliga mjukgörare varje morgon. Kan även användas på ögonområdet (ej nära fransar eller själva ögat) och under makeup. Applicera alltid solskydd ca 30 minuter innan solexponering.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på drygt 250 hudvårdskliniker i Sverige.

Vill du behandla uppkomna pigment- och strukturförändringar rekommenderar vi behandlingen som heter Dermalogica PRO Bright, en 3-stegsbehandling där kraftfullt pigmentutjämnande vitamin C och niacinamid (vitamin B3) kombineras med avancerade behandlingstekniker och resultatförbättrande apparatur.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Försäljningsställen

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica
Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.