Nyhet! Dermalogica Special Cleansing Gel Refill – mot en mer hållbar framtid

Nyhet! Dermalogica Special Cleansing Gel Refill – mot en mer hållbar framtid

Lanseras den 2 maj 2023
500 ml, ca pris 735 kr

Dermalogica som är ett globalt varumärke är mycket medvetna om den inverkan som produktion och slutprodukter kan ha på miljön och där möjligheten och ansvaret finns för att skapa en mer hållbar framtid.

Som en del i detta så är nya Special Cleansing Gel Refill gjord av 75 % mindre plast jämfört med Special Cleansing Gel flaska med pump. Med denna återförslutningsbara påse fyller du enkelt på din Special Cleansing Gel-flaska.

Sedan tidigare finns även Daily Microfoliant Refill, som du fyller på din Daily Microfoliant-flaska med.

I Dermalogicas fortsatta arbete mot att skapa en renare planet för framtida generationer kommer företaget arbeta med hållbarhet i fokus och innan 2025 uppfyllt eller överträffat följande hållbarhetsmål:

• 90 % av våra ingredienser kommer att vara hållbart framtagna.1
  • 100 % av våra tuber, flaskor och förpackningar kommer att gå att återanvändas, återvinnas och/eller komposteras.
  • Majoriteten av plasten i våra förpackningar ska komma från återvunnet material eller växtbaserat material.2
  • Vi kommer främst att samarbeta med leverantörer som övervakar och hanterar sitt koldioxidavtryck.3

Dermalogica driver sedan tidigare initiativet Healthy Skin, Healthy Planet som påverkar verksamheten i hela värdekedjan från början till slutet av alla produkters livscykler. Programmet främjar förnybara ingredienser och medveten förpackningsdesign, minskar drastiskt materialavfall och tvingar fram samtal som driver långsiktig förändring. Här kommer företaget fortsätta sitt ambitiösa engagemang för hållbarhet.

"De val vi gör idag kommer att ha en bestående effekt. Vi främjar hållbara inköp av ingredienser, väljer återvunnen plast och arbetar mot en framtid där alla Dermalogicaförpackningar går att återanvända eller återvinna", säger Dermalogicas vd Aurelian Lis.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skinconceptab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

-------------------------------------------------------

1. 90% av våra ingredienser kommer med en hållbarhetscertifiering. För ingredienser utan befintliga certifieringsmetoder finns dokumentation som stödjer ett hållbarhetstänk.

2. 51 % eller mer av vår förpackningsplast kommer från återvunnen plast eller växtbaserade material.

3. Alla återförsäljare och leverantörer kommer att få tillhandahålla bevis på hur de arbetar för att minska sitt koldioxidavtryck.

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.