Nyhet! PowerBright Dark Spot Serum  – för jämnare hudton utan fläckar

Nyhet! PowerBright Dark Spot Serum – för jämnare hudton utan fläckar

Lanseras den 29 mars 2021
30 ml, ca pris 1085 kr

Pigmentfläckar tycks dyka upp ur tomma intet. Ibland är de väldigt mörka – ibland knappt synliga. Oavsett vilket får de lätt huden att se smutsig eller äldre ut. Fläckarna kan orsakas av många olika faktorer, där den vanligaste är solen. Till detta kan man lägga hormoner i samband med exempelvis graviditet, inflammation efter akne eller helt enkelt åldrandet. Visste du att de celler som är ansvariga för att bilda pigment i vår hud börjar gå i förtidspension redan när vi är 35 år? Det innebär att själva pigmentet inte fördelas med samma jämnhet som tidigare. En del celler förses med för mycket pigment, en del får ingen färg alls. Tittar man på huden under förstoringsglas med bra belysning eller med hjälp av så kallat svart UV-ljus så ser man även de underliggande pigmentförändringarna som kommer att stiga upp till hudytan senare.

Många försöker dölja ojämnheterna med täckande makeup eller concealer – men det är inte alltid med ett bra resultat och ibland innehåller produkterna rentav tilltäppande ingredienser. Konventionell behandling med läkemedel eller kryoterapi kan hos en del individer också göra huden känslig och efterlämna rodnader eller vita fläckar.

Dermalogicas PowerBright Dark Spot Serum är en ny typ av pigmentreducerande produkt. Med snabbverkande och avancerade ingredienser får man resultat redan inom ett par dagar – det som tidigare tog flera veckor att uppnå. Fortsatt användning ger långsiktig effekt och bidrar till jämnare hudton med frisk lyster – och utan fläckar.

• Niacinamid och Hexylresorcinol dämpar hyperpigmentering och normaliserar pigmentproduktion.
  • Shiitake-svamp: rik på betaglukan, verkar lystergivande och pigmentreducerande.
  • Indisk Ingefära (Ashwagandha): adaptogent växtextrakt som mjukgör och verkar antioxidativt.
  • Svart Vinbärsolja och Pionextrakt: boostar naturlig fukt och lyster.
  • Aminosyror: fungerar tillsammans med filmbildande polymerer som ett hudskyddande filter mot luftburna föroreningar som annars kan trigga pigmentproduktion.
  • Titandioxid: skapar ett optiskt ljusfilter tack vare de filmbildande polymererna.

Denna kombination gör huden jämnare i pigmentet på några dagar.

Så här använder du PowerBright Dark Spot Serum:

Varje morgon: förbered huden genom att rengöra noga och spraya ansiktsvatten. Applicera därefter ett pumptag av Dark Spot Serum. Låt absorbera en minut innan mjukgörare med UV-filter stryks på.

Var noga med att bara behandla pigmentfläckar som är godartade. I de fall där du är osäker ska du uppsöka läkare. Djupet och intensiteten på pigmenteringen kommer att påverka vilket resultat som uppnås. PowerBright Dark Spot Serum kan användas som underhållsbehandlande produkt på läkt hud efter IPL, laser eller kryobehandling.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Besök dermalogica.se för närmaste auktoriserade återförsäljare.