Skydda huden i sommar! Upptäck två favoriter från Dermalogica

Skydda huden i sommar! Upptäck två favoriter från Dermalogica

Sommaren närmar sig och huden behöver lite extra omtanke. Med solskydd minskar du risken för brännskador, förebygger pigmentfläckar och för tidigt hudåldrande. Här tipsar vi om två favoriter: Dynamic Skin Recovery SPF50 för ansikte och Protection 50 Sport SPF50 för kroppen.

Så snart solen är uppe träffar dess ultravioletta strålar vår hud. Trots vår kunskap om att UV-strålarna kan vara skadliga är det inte alla som tänker på att regelbundet skydda sig mot dem. Hudläkare och hudterapeuter uppskattar att UV-ljusstrålning orsakar ca 90 % av de åldersförändringar vi ser på huden i form av pigmentfläckar, rynkor och ojämn hudstruktur. Genom att skydda huden förebygger du skador och framtida besvär.

Dermalogica Dynamic Skin Recovery SPF50 – vår avancerade mjukgörare med solskydd

Välj en dagkräm som mjukgör, återfuktar och skyddar huden. Dynamic Skin Recovery SPF50 är en fuktgivande mjukgörare med en avancerad formula med SPF50 som skyddar mot de grundläggande orsakerna till hudåldrande. Hudens spänst och lyster förbättras.

Cirkapris: 1025 kr/50 ml.

• Arginin/lysin-polypeptid: motverkar korslänkning av kollagena fibrer (förhindrar bildning av AGE).
    • Palmitoyl-tripeptid-5: stimulerar kollagensyntes, förbättrar spänst och elasticitet och motverkar vävnadsnedbrytande MMP-enzymer.
    • Glukosamin: motverkar korslänkning av kollagena fibrer (förhindrar bildning av AGE) och hämmar ojämn pigmentering. Stimulerar bildningen av hyaluronsyra och kollagen.

På morgonen: applicera direkt på ren hud eller över ditt serum.

Dermalogica Protection 50 Sport SPF50 – fuktgivande solskydd för kroppen

Njut av aktiva sommardagar med hudens bästa i fokus. Dermalogica Protection 50 Sport SPF50 är en intensivt fuktgivande lotion med högt UV-ljusskydd – perfekt för dig som vistas mycket utomhus. Extra lämplig för områden som snabbt åldras i förtid av solens strålar: händer, armar, dekolletage och ben.

Cirkapris: 515 kr/156 ml.

• Oleosomer: mjukgörande mikrokapsel fylld med kemiska UV-filter.
    • Lakritsrot: motverkar inflammation och ojämn pigmentering.
    • Bredspektrigt solskyddsfilter som skyddar mot både UVB och UVA.

Applicera generöst på huden ca 30 minuter före solexponering. Återapplicera varannan timme om du vistas i solljus längre tid.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: https://www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.