Sommarnytt! Smooth Affair Face Primer – håller din makeup på plats

Sommarnytt! Smooth Affair Face Primer – håller din makeup på plats

Lanseras 14 juni 2021
50 ml / ca pris 565 kr

Vill du ha glow, lyster eller en matt look? Smooth Affair Face Primer lanseras nu i tre olika varianter så att du kan få önskad finish. Smooth Affair Face Primer kan användas ensam eller under foundation för ett långvarigt makeupresultat. Som med all Jane Iredales makeup har den hudvårdande egenskaper och passar tillsammans med alla foundations.

”Alla varianter av Smooth Affair Face Primer ger perfekt grund för att bygga makeup och gör att din foundation sitter på plats i många timmar efter applicering och vem vill inte det?”, säger Veronica Hareskog, produktchef för Jane Iredale på Skin Concept.

Fördelar:

• Hudvårdande ingredienser som utjämnar och återfuktar.
  • Ger en mjuk fokuseffekt och minimerar intrycket av ojämnheter.
  • Kan användas ensam eller under foundation för ett långvarigt makeupresultat.

Användning:

Använd Smooth Affair som en primer innan applicering av foundation. Blanda gärna Smooth Affair med flytande foundation som Glow Time BB Cream eller Dream Tint för mindre täckande resultat.

Tre utföranden:

Helt nya Smooth Affair Illuminating Glow – passar alla hudtyper, återfuktar och ger lätt skimrande finish.

Smooth Affair Brighteningpassar alla hudtyper, minskar intrycket av fina linjer och ger lyster.

Smooth Affair Oily Skin – för bland/fet hud, minskar intrycket av synliga porer, ger matt finish.

Övrig information: Samtliga tre är glutenfria. Smooth Affair Illuminating Glow och Smooth Affair Oily Skin är båda veganvänliga. Smooth Affair Brightening innehåller bidrottninggelé.

Försäljningsställen: Jane Iredale finns hos många hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på janeiredale.se.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab

Jane Iredale – the Skin Care Makeup
Jane Iredale erbjuder mineralmakeup med hudvårdande ingredienser. Varumärkets historia började i mitten av 90-talet med Amazing Base Foundation som snabbt slog igenom hos hudläkare genom dess förmåga att täcka, lugna och skydda huden. Även användarna älskade den då känslan var helt annorlunda än tidigare. Huden fick nu en jämn och slät finish med mindre mängd produkt än med traditionell makeup. Som en bonus förbättrades även hudhälsan.

Genom åren har Jane Iredale fortsatt sin utveckling i samma hudvårdande inriktning. Nu når Jane Iredale kvinnor i alla åldrar och nationaliteter och det finns produkter och färger för alla typer av makeup som förstärker varje individs personliga skönhet. Läs mer på www.janeiredale.se och följ oss på instagram @janeiredale_sverige.